فرهنگی >>  فرهنگی >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۱۲۲۸

هوش مصنوعی تبدیل به مدیر شرکت‌ها می‌شود؟!

شرکتی لهستانی در حال آزمایش یک مدیرعامل است که بر اساس هوش مصنوعی، طراحی شده و وظیفه‌اش انجام کار‌های اداری و همچنین انتخاب هنرمندان برای طراحی کالا‌های سفارشی است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

یورونیوز نوشت: شرکتی لهستانی در حال آزمایش یک مدیرعامل است که بر اساس هوش مصنوعی، طراحی شده و وظیفه‌اش انجام کار‌های اداری و همچنین انتخاب هنرمندان برای طراحی کالا‌های سفارشی است.

رئیس این شرکت به تازگی یک ربات انسان‌نما با هوش مصنوعی به نام میکا را برای کمک به بخش‌هایی از کسب و کار استخدام کرده‌است. میکا عنوان مدیرعامل هوش مصنوعی را به دست آورده و می‌گوید که قصد دارد کار‌های بزرگتری در این شرکت انجام دهد، با این وجود استخدام و اخراج کارکنان شرکت توسط انسان‌ها همچنان انجام می‌شود.

میکا مشتاق است که در مورد مزایای کاری خود نسبت به رقیبان انسانی خود اشاره کند، او می‌گوید: من آخر هفته و روز‌های تعطیل ندارم و به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روز‌ها مشغول به فعالیت هستم و تصمیم‌گیری‌هایم بر اساس تجزیه و تحلیل‌های گسترده است.

به گفته رئیس این شرکت، هوش مصنوعی در آینده در کسب و کار‌های دیگر نیز نقش خواهدداشت و بسیاری از شرکت‌ها مجبور به استخدام ربات‌های انسان نما مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شوند. آینده شرکت‌هایی مانند ما چه خواهد بود؟ یقیناً هوش مصنوعی ارزش این را دارد که ما آن را درگیر کسب و کارهایمان کنیم.

مدیران این شرکت نیز معتقدند که مدیرعامل انسانی و مدیرعامل هوش مصنوعی در آینده دست به دست هم خواهند داد و از مزایا و نقاط قوت خود برای پیشرفت دادن شرکت‌ها و کسب و کارها، استفاده خواهندکرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات