سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۵۱۳۳۶

قالیباف پیش از سفر به ژوهانسبورگ: عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی، گفت: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به آفریقای جنوبی گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی برای شرکت در دومین مجمع پارلمانی بریکس انجام می‌شود.

قالیباف پیش از سفر به ژوهانسبورگ: عضویت ایران در بریکس از جهت سیاسی و اقتصادی بسیار موثر است

وی افزود:  این مجمع از مجموعه‌های پارلمانی است که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است. کشورهای اصلی بریکس در آخرین نشستشان در آفریقای جنوبی تصمیم گرفتند اعضای جدیدی را  ازجمله جمهوری اسلامی ایران به عضویت دربیاورند.

قالیباف تاکید کرد: این فرصت مناسب پارلمانی است که جمهوری اسلامی ایران با رویکرد چندجانبه‌گرایی و ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی در این مجمع شرکت کند.

وی افزود: می توانیم هم با کشورهای آفریقایی که در این مجمع شرکت می کنند ارتباط برقرار کنیم و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی و موقعیت جغرافیای سیاسی ما بسیار موثر است. 

قالیباف عنوان کرد: 3 عضو از 5 عضو اصلی بریکس از جهت جغرافیایی بسیار مهم هستند. با فرصت هایی که ما در زمینه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل داریم انشالله پیوستن ما به بریکس بتواند در توسعه روابط همسایگان و هم منطقه ای و بین المللی کمک کند. امیدواریم این سفر بتواند روابط پارلمانی بین المللی را بیش از پیش توسعه دهد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات