فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۳۵۴

سفیر ایران در عراق: ناشران ایرانی به استفاده از نمایشگاه کتاب بغداد تمایل دارند

محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق گفت: قطعاً تلاش کشورهای عربی در این نمایشگاه عربی بیش‌تر از تلاش جمهوری اسلامی است. اما این گرایش و توجه میان ناشران ما وجود دارد که از این بستر استفاده کنند.

در حاشیه بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از نمایشگاه و غرفه‌های ایرانی بازدید کرد.

سفیر ایران در عراق: ناشران ایرانی به استفاده از نمایشگاه کتاب بغداد تمایل دارند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سطح این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: حجم مشارکت ناشران نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است و شاهد استقبال گرم مردم از این دوره بودم. البته خانواده‌ها هم به دنبال کتب دینی و اخلاقی بودند. جمهوری اسلامی هم با غرفه‌های متعددی در این دوره حضور دارد و در مجموع با صحبت‌هایی که با ناشران داشتم سطح استقبال از بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد خوب و رضایت بخش است.

وی درباره استفاده از ظرفیت اقتصادی حوزه نشر کشورهای عرب زبان از سوی ایران بیان کرد: قطعاً تلاش کشورهای عربی در این نمایشگاه عربی بیش‌تر از تلاش جمهوری اسلامی است. اما این گرایش و توجه میان ناشران ما وجود دارد که از این بستر استفاده کنند. هرچند این مقوله‌ای که می‌گویند کتاب در مصر نوشته می‌شود، در بیروت چاپ می‌شود و در عراق خوانده می‌شود، را تبدیل به یک اصل کردند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و حضور بیشتر و پررنگی داشته باشیم.

در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح تعاملات فرهنگی ما با کشور عراق در سطح عالی است، گفت: رایزنی فرهنگی ما حضور فعالی در دانشگاه‌ها، موسسات فرهنگی، همایش‌ها دارد و از ظرفیت دانشجویی عراق هم استفاده می‌کنیم. در حال حاضر ما در ایران نزدیک به ۶۰ هزار دانشجوی عراقی داریم و این‌ها همه فرصت‌هایی است که باید از آن‌ها بهره ببریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات