بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۱۵۴۹

بازگشت هیئت دیپلماتیک سوریه به ریاض

سفارت سوریه در ریاض، پس از ۱۲ سال تعطیلی، سرانجام روز شنبه ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) با ورود یک هیئت دیپلماتیک سوری به ریاض بازگشایی شد

سفارت سوریه در ریاض، پس از ۱۲ سال تعطیلی، سرانجام روز شنبه ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) با ورود یک هیئت دیپلماتیک سوری به ریاض بازگشایی شد؛ به نوشته روزنامه سوری الوطن، این هیئت شامل «احسان رمان» به‌عنوان سرکنسول، و سه دیپلمات دیگر، عامر الطیان، حسین عبدالعزیز و راکان داوود بوده است.

به گفته برخی منابع دیپلماتیک، همزمان با آمادگی‌ها برای گشایش رسمی سفارت سوریه در ریاض، دمشق قرار است «ایمن سوسان» دستیار وزیر خارجه را به عنوان سفیر خود در عربستان منصوب کند. عربستان ماه مه گذشته اعلام کرد هیئت دیپلماتیک این کشور در سوریه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت؛ اقدامی که تصمیم مشابه دمشق را به دنبال داشت.

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه ماه آوریل گذشته، برای نخستین‌ بار از زمان قطع روابط دو کشور درپی آغاز جنگ داخلی سوریه، در سفری رسمی، از شهر جده دیدار کرد. روند همگرایی دو کشور با استقبال اردیبهشت ماه گذشته محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جریان نشست سران عرب در ریاض به اوج خود رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات