صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۲۰۷۵

تسلط بر تحولات فلسطین

پایگاه بصیرت / انیس النقاش/ گروه جوان

مرحوم رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همیشه می‌گفت: «من شکی ندارم که ملت ما(فلسطین) مسیر مبارزه را ادامه داده و در این مسیر شهید هم می‌دهد.»
دلیل صحبت رمضان عبدالله یک چیز بود و آن، اعتقاد کامل او به ملت فلسطین. همه رهبران فلسطینی این یقین را دارند که مردم فلسطین به دنبال آنان و همراه آنان هستند و هیچ گاه شانه خالی نمی‌کنند و در مبارزه علیه اسرائیل هیچ وقت کوتاه نمی‌آیند.
این اعتقاد در مرحوم ابوعمار(یاسر عرفات) هم بود و بنا بر این اعتقاد ملت فلسطین را «ملت استوار و توانا» معرفی می‌کرد. بنابراین، در حقانیت فلسطین و قدرت مردم فلسطین شکی نیست.
رمضان عبدالله بعد از جمله نخست که در اول متن گفتیم؛ می‌گفت: «دیگر به چه چیزی نیازمندیم؟ متحد قوی و صادقی که با ما در مسیر مبارزه همراهی کند. بالاخره ما نیاز به متحد داریم.
برای همین وقتی رمضان درباره ایران و حزب‌الله سخن می‌گفت، از صحبت‌هایش متوجه می‌شدید که یک پیوند جدانشدنی در این هم‌پیمانی وجود دارد. هر از گاهی که در این باره صحبت به میان می‌آمد، بیان می‌کرد که چقدر برادران در ایران و حزب‌الله، با چه جدیتی درباره فلسطین قدم برمی‌دارند؛ به طوری که به هیچ عنوان کمتر از اقدامات یک مجموعه فلسطینی نبوده و به طور کامل از جزئیات رویدادها در سرزمین‌های فلسطینی آگاهی داشتند.
این اعتقاد او بود. برایم می‌گفت که بسیار شگفت‌آور است وقتی که دیدار رهبر معظم آقای خامنه‌ای می‌رویم. ایشان درباره بازداشت مثلاً فلان شخص یا چگونگی انجام یک عملیات از ما سؤال می‌کردند؛ آن هم با جزئیات تمام. یعنی ایشان تحولات فلسطین را به صورت روزانه دنبال می‌کنند.

«انیس النقاش» تحلیلگر سیاسی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات