سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۶۴۴

وزیر ارشاد: جنایات اسرائیل در غزه ‌تاریخ را شرمنده کرد‌

وزیر فرهنگ با بیان اینکه اتفاقات و جنایاتی که امروز در غزه در حال وقوع است، تاریخ را شرمنده کرد‌، گفت: امروز مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌های عریض و طویل بین المللی که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند تا با ملت‌های آزاده جهان مبارزه کنند، کجا هستند.

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار در بین مردم همیشه در صحنه بیرجند اظهار داشت: از ابتدای آغاز نهضت انقلاب اسلامی در ایران، مبارزه با استکبار و صهیونیست در صدر برنامه‌های انقلاب بوده است.

وزیر ارشاد: جنایات اسرائیل در غزه ‌تاریخ را شرمنده کرد‌

وی با اشاره به حوادث سه گانه تبعید امام خمینی(ره)، شهادت تعدادی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز 13 آبان، گفت:  13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار، از ایام الله‌های تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز کتاب قطور انقلاب اسلامی ورق خورده و اتفاق‌های مهمی در این روز اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امام (ره) در اعتراض به تصویب قانون مصونیت قضائی اتباع آمریکا در سال 1342 سخنرانی مهمی ایراد کردند و خواستار اهتزاز پرچم عزای عمومی در کشور شدند که منجر به تبعید رهبر کبیر انقلاب به خارج از کشور شد و به دلیل مبارزه با آمریکا 15 سال در تبعید بود.

اسماعیلی تصریح کرد: مردم انقلابی ایران اسلامی نسل به نسل و سینه به سینه، آرما‌ های خود را برای مبارزه با آمریکا و صهیونیست منتقل کرده‌اند.

به گفته وی آمریکا با برقراری ارتباط با عناصر لیبرال خود فروخته در داخل کشور، قصد ایجاد انحراف  انقلاب از مسیر نورانی خود را داشت اما دانشجویان پیرو خط امام 13 آبان ماه 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، از انجام این کار جلوگیری کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاقات و جنایاتی که امروز در غزه در حال وقوع است، تاریخ را شرمنده کرد‌.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌های عریض و طویل بین المللی که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند تا با ملت‌های آزاده جهان مبارزه کنند، کجا هستند که کشتار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را نظاره کنند.

وی با بیان اینکه جنایات امروز اسرائیل در غزه، مصداق نسل کشی است، خاطرنشان کرد:در کنار هر شهیدی در غزه، مبارزی با قامتی بلند ایستاده است تا راه او را ادامه دهد.

به گفته وی دشمن صهیونیستی فکر می‌کرد با کشتن مردم غزه خواهد توانست که از خلق حماسه در فلسطین جلوگیری کند اما ملت فلسطین 75 سال است که با بهره‌گیری از روش‌های مختلف مبارزه خود را با جنایات اسرائیل ادامه می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عزالدین قسام، قهرمان مبارزه با صهیونیست‌ها است، افزود: او قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی اسرائیل، مبارزه خود را با این رژیم آغاز کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از شکست کشورهای عربی در جنگ شش روزه با اسرائیل، پیمان سازش با این کشور منعقد شد گفت: امروز آزادی قدس؛ به آرمان بزرگ انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انتفاضه سنگ امروز به دلیل پایداری جبهه مقاومت به مبارزه موشکی با اسرائیل تبدیل شده و خون پاک شهید سلیمانی سبب طراوت و شادابی مقاومت شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد و آمریکا و همه کشورهای حامی اسرائیل به زودی مرگ صهیونیست را به چشم خود خواهند دید.

وی متذکر شد: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور روز 15 مهر ماه به نام روز حماسه جوانان فلسطین نامگذاری شده ‌و به زودی نماز را به امامت مقام معظم رهبری در بیت المقدس خواهیم خواند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات