صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۸۷

اخبار ویژه روزنامه های 17 تیر87


روزنامه قدس

یک نظرخواهی درباره رویارویی نظامی با ایران 

  فارس- روزنامه کویتی القبس در پایگاه اینترنتی خود با طرح این پرسش که «آیا آمریکا و اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران حمله می کنند یا خیر؟» اقدام به نظرسنجی کرد که نتیجه آن نشان می دهد 7/55 درصد از شرکت کنندگان بعید می دانند، رژیم  صهیونیستی با همراهی آمریکا به ایران حمله کند.

 اضطراب شهروندان رشتی در ساعات اولیه بامداد شنبه 

  رشت- خبرنگار قدس: ساعت 45 دقیقه بامداد روز شنبه پانزدهم تیرماه صدای شلیک 12 گلوله در منطقه خیابان ارشاد شهر رشت، شهروندان را آنچنان مضطرب کرد که همگان را به خیابان کشاند.

این تیراندازی به مدت 5 الی 10 دقیقه ادامه داشت و تماس پی درپی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیس نتیجه ای در برنداشت و آنها نیز نسبت به این تیراندازی ابراز بی اطلاعی کردند.

خبرنگار ما در تماسی با مسؤولان سیاسی- انتظامی استان خواستار پاسخگویی درباره این رخداد شد، اما تا هنگام مخابره خبر، هیچ گونه پاسخی دریافت نکرد.

 تروریستها در وزارت خارجه فنلاند 

  ایرنا- یک سایت ضد انقلابی از دیدار نمایندگان گروهکهای تروریستی با معاون وزارت خارجه فنلاند خبر داد . این دیدار روز جمعه در محل وزارت خارجه فنلاند برگزار شده است .

    سفارت سوئیس، نامه «متکی» را به «رایس» می دهد 

  قدس - گروه سیاسی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با وجود همه جنجالهای تبلیغاتی، فضا برای ورود به یک بحث جدی در خصوص مسأله هسته ای ایران با رویکرد تفاهم آماده است، گفت: نامه آقای «متکی» خطاب به شش وزیر خارجه 1+5 و آقای سولانا نوشته شده است.

علاءالدین بروجردی، در پاسخ به این پرسش که نامه رایس توسط چه کسی به آمریکا داده می شود، گفت: به صورت معمول، ارتباط ایران و آمریکا از سفارت سوئیس است.

بروجردی اظهار داشت: و مذاکره جلیلی با سولانا پیش مذاکره خواهد بود.

 یک خبر هسته ای تأیید نشده 

  تابناک- نامه ای که متکی در پاسخ به ارائه بسته پیشنهادی فرستاده، شامل پیشنهاد های ایران و دربردارنده نکات جدیدی است اما مهمترین بخش آن، ارائه تعریفی از تعلیق غنی سازی اورانیوم است.

بنا بر این تعریف، سانتریفیوژهای ایران همچنان به چرخش خود ادامه می  دهند، اما از تزریق گاز«یو اف - 6»  جدید به آنها خودداری می شود و همچنین از نصب سانتریفیوژهای جدید در چیدمان های صنعتی خودداری می شود.

 آیةا... خزعلی:  فقط نصف آپارتمان دارم، بیشتر یافتید مال خودتان 

  عصر ایران-آیةا... خزعلی گفت:  از مال دنیا یک نصف آپارتمان بیشتر ندارم و اگر کسی توانست بیش از این مالی متعلق به مرا بیابد  مال خودش.

آیةا... خزعلی در گفتگو با کیهان با اشاره به موضوع «خاک قرمز هرمزگان» نیز گفت: در روزنامه ای دیدم گفته اند که این خاک برایآیةا... خزعلی است؛ من اینجا عرضه می دارم مال خزعلی است، برادرزاده من یک کاسب است، همه هم آنجا تصدیق دارند در مزایده ایشان بهترین نرخ را داد و دولت هم به ایشان واگذار کرد.

بنابراین مال ایشان است ولی به نام بنده به اشتباه گفته شده است. وی تأکید کرد: در این چند سال که این خاک قرمز در دست ایشان است هر کس ردپای مرا ببیند- مستقیم یا غیرمستقیم- و اثبات کند حداقل من 10 ریال از آن استفاده کرده ام به او جایزه می دهم. بنده یک ساختمان نیم طبقه دارم. این نیم طبقه هم حاصل 50 سال منبری است که می رفتم ضمن آنکه یک ریال از سهم امام استفاده نکردم، یک ریال از دولت استفاده نکردم.

    تهدید دختر سادات به پیگرد فیلمساز ایرانی 

  تابناک- یک روزنامه مصری نوشت: «رقیه سادات»، دختر رئیس جمهور پیشین مصر تهدید کرده که سازندگان فیلمی را که درباره اعدام سادات ساخته شده، تحت پیگرد قرار می دهد.

فیلم «اعدام فرعون» که درباره اعدام انقلابی انور سادات به دست خالد اسلامبولی ساخته شده، تأکید می کند که علت اعدام وی، امضای قرارداد کمپ دیوید بوده است.

 هلاکت یکی از فرماندهان اشرار شمال غرب 

  فارس- فرمانده تیپ امام زمان (عج) سپاه عاشورا از کشته شدن یک سرکرده اشرار در درگیری شنبه شب در شمال غرب کشور خبر داد.

 توقیف کشتی اماراتی در خلیج فارس 

  فارس- فرمانده انتظامی هرمزگان از توقیف کشتی اماراتی البرشا حامل 300 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در آبهای خلیج فارس خبر داد.

این کشتی با هشت تبعه یمنی، فیلیپینی و هندی روز شنبه هنگام سوختگیری در محدوده آبهای قشم و ابوموسی توسط یگان دریابانی پلیس ایران توقیف شد.

 دست دادن سفیران ایران و آمریکا سوژه خبرنگاران شد 

  فارس- دست دادن کاظمی قمی و کروکر در حاشیه مراسم یادبود شهید حکیم در بغداد دیروز سوژه خبرنگاران حاضر در مراسم شد.

کاظمی قمی سفیر ایران روز شنبه به هنگام ورود به سالن مراسم گرامیداشت شهید آیة ا... سید محمدباقر حکیم در مجلس اعلای عراق پس از گفتگویی کوتاه با عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلا، نوری مالکی نخست وزیر، محمود مشهدانی رئیس پارلمان این کشور و عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق، زمانی که قصد داشت در مکانی که برای سفرای خارجی در نظر گرفته شده بود بنشیند رایان کروکر سفیر آمریکا با برخاستن از جای خود و دراز کردن دستش، با کاظمی قمی دست داد.

بین این دو هیچ کلمه ای ردو بدل نشد، اما دست دادن سفرای ایران و آمریکا در عراق مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرارگرفت.

 احمدی نژاد و خاتمی  در مستند«رضازاده» 

  فارس- تهیه کننده مستند «سرد چون فولاد، گرم چون آتش» از حضور «محمود احمدی نژاد» و «سید محمد خاتمی» در این برنامه خبر داد.

مجموعه مستند «سرد چون فولاد، گرم چون آتش» به زندگی «حسین رضازاده» می پردازد.

 اسکندری، استعفا را تکذیب کرد 

  ایرنا- محمد رضا اسکندری در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احتمال استیضاح وی، گفت: در مورد استیضاح هیچ چیزی نشنیده ام و این موضوع یکی از همان حاشیه سازیها برای متوقف کردن خدمات دولت است.

 برگشت 192 هزار دلار به صندوق بانک مرکزی 

  البرز- مدیرعامل یک شرکت خصوصی بازرگانی به اتهام عدم ایفای تعهدات ارزی به استرداد 192 هزار دلار در حق بانک مرکزی محکوم شد.

 ادعای جدید عطریانفر 

  ایرنا- محمد عطریانفر در گفتگو با یک سایت ضد انقلاب از عبدا... نوری به عنوان «آیة ا...» یاد کرده و مدعی شده که در صورت نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری با اقبال مواجه می شود.

 

 

 

روزنامه ایران

پنتاگون به اطلاعات جاسوسى اسرائیل اعتماد ندارد

* دست آخر این که یک روزنامه انگلیسى از بى اعتمادى فرماندهان وزارت جنگ امریکا به برنامه هاى رژیم صهیونیستى در منطقه خاورمیانه خبر داد. این روزنامه، نگرانى رئیس پنتاگون در این زمینه را منعکس کرده است. روزنامه انگلیسى خاطر نشان کرد: در دیدار اخیر آدمیرال مایکل مولن رئیس ستاد مشترک نیروهاى مسلح امریکا و ژنرال هاى اسرائیلى در خصوص آسیب پذیرى هاى طرفین ابراز نگرانى شده است.

  حمله محمد هاشمى به ضرغامى

* خبر اول این که محمد هاشمى در حمله اى شدید به عزت الله ضرغامى رئیس صدا و سیما گفته: نوع برخورد صدا و سیما با اخبار مرتبط با اکبر هاشمى رفسنجانى نه تنها در شأن جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبرى و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست، بلکه توهین و بى احترامى به شخصیت وى مى باشد! محمد هاشمى عدم پخش نمازهاى هاشمى رفسنجانى و عدم تبلیغات براى سفر اخیر وى به عربستان را از نمونه برخوردهاى صداوسیما مى داند!

   توهین مجدد نسبت به منتقدان

* خبر دیگر این که رئیس یک دانشگاه غیردولتى که مورد انتقاد شدید دلسوزان نظام قرار دارد، در یک توهین آشکار بار دیگر منتقدینش را اراذل سیاسى خوانده و گفته: باید همانند طرح امنیت اجتماعى، طرح مبارزه با اراذل و اوباش سیاسى نیز انجام شود. وى همچنین گروه دیگرى از مخالفانش را منافقین جدید خوانده است(!)

 دستورى براى تخریب سیاست خارجى دولت نهم

* شنیدیم که روز گذشته روزنامه کیهان در سرمقاله اش از دستور یک سفارتخانه خارجى براى حمله به دولت نهم خبر داده و نوشته: «سفارتخانه یک کشور خارجى در تهران و عضو گروه ۱+۵ در نشست هاى مکرر وپنهان با برخى سیاستمداران و شمارى از اهل رسانه که بعضاً سابقه مخالفت با نظام را دارند، از آنها خواسته است، در تبلیغات شفاهى و یا از طریق رسانه ها، تصمیم سازى ها و سیاست پردازى هاى دولت نهم را فاقد پشتوانه کارشناسى و صرفاً احساسى معرفى کنند.» در ادامه مطلب کیهان آمده : «یکى از پیشنهادهاى این سفارتخانه اروپایى که مستقیماً از سوى سفیر ارائه شده است، تبلیغ ناکارآمدى رئیس جمهور و القاى این توهم بود که قرار است آقاى احمدى نژاد از حلقه مسئولان هسته اى حذف شود.»

 واکنش خانواده انور سادات به یک مستند ایرانى

* باخبر شدیم که خانواده انور سادات رئیس جمهور سابق مصر که توسط شهید خالد اسلامبولى اعدام انقلابى شد، خواستار پیگرد قضایى تهیه کنندگان ایرانى یک فیلم مستند درباره این ترور شدند. به گزارش فارس، رقیه سادات دختر رئیس جمهور سابق مصر در گفت وگو با روزنامه مصرى الیوم در واکنش به انتشار مستند «اعدام فرعون» در ایران گفت: تهیه کنندگان این فیلم باید پیش از تولید فیلم خود از خانواده انور سادات اجازه مى گرفتند و آنها باید بدانند که هر تعرضى پاسخى محکم در پى خواهد داشت. در این باره روزنامه مصرى الیوم، به نقل از رقیه سادات و طلعت سادات، دختر و نوه انور سادات و از نمایندگان سابق پارلمان مصر نیز نوشت: تولید چنین فیلمى تلاشى براى خدشه دار کردن چهره انور سادات و تحریف تاریخ است و آنها باید بدانند که هر تعرض پاسخى محکم در پى خواهد داشت. در مستند یک ساعته «اعدام فرعون» تصاویر منحصر به فرد از صحنه عملیات اعدام انقلابى انورسادات و محاکمه خالد اسلامبولى و همرزمانش و همچنین گفت وگوهایى با کارشناسان امنیتى و سیاسى مصر و برخى نزدیکان خالد اسلامبولى به نمایش درآمده است.

   شکایت دانشگاه آزاد از زاکانى و مدیرمسئول روزنامه ایران

* خبر رسیده که مدیرمسئول روزنامه ایران از شکایت جدید دانشگاه آزاد اسلامى از این روزنامه و علیرضا زاکانى نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى خبر داده و گفته: به دنبال مصاحبه آقاى عبدالله جاسبى درباره پرونده فروش سؤالات کنکور که منجر به انتشار جوابیه رئیس کمیته تحقیق و تفحص از آموزش عالى در مجلس هفتم در روزنامه ایران شد؛ دانشگاه آزاد به اتهام نشر اکاذیب و افترا علیه اینجانب و آقاى زاکانى طرح دعوا کرده است. کاوه اشتهاردى که روز گذشته این خبر را داده، افزوده: از احضار آقاى زاکانى به دادسرا اطلاعى ندارم ولى هفته گذشته احضاریه به روزنامه ابلاغ شد و صبح یکشنبه نیز اینجانب در شعبه اول بازپرسى دادسراى کارکنان دولت حضور یافته و به سؤالات قاضى میرحسینى پاسخ دادم. وى همچنین با اشاره به صدور قرار ۱۰۰ میلیون ریالى دادسرا به عنوان وجه التزام، گفته: در این جلسه توضیحات کافى درباره شکایت دانشگاه آزاد اسلامى را به همراه ۵۷ صفحه مستندات مربوط به این خبر به بازپرس ارائه کردم. اشتهاردى با انتقاد از رفتار دانشگاه آزاد اسلامى در طرح شکایت هاى متعدد از روزنامه ایران در دادگاه، تأکید کرده: در این ۲ ماه بیش از ۸ احضاریه از شعب اول و دوم دادسرا دریافت کردم و در جلسات بازجویى حضور یافته ام؛ اما در هیچ کدامیک از شکایت ها، اتهامى جز انتشار خبر اظهارات شخصیت هاى حقوقى و چهره هاى منتقد دانشگاه آزاد که به نقل از خبرگزارى هاى رسمى در این روزنامه منتشر گردیده، به اینجانب تفهیم نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات