صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۷۹

تغییر بی‌بازگشت

پایگاه بصیرت / رضا قارزی/ گروه سیاسی

تاریخ معادلات در روابط بین‌المللی به اذعان فضای رسانه‌های دنیا و اندیشمندان در سه مقطع سرنگونی پهپاد آر کی‌یو۱۷۰ آمریکایی؛ جوشش جهان در شهادت سردار سلیمانی؛ و اکنون با نسل‌کشی این روزهای مسلمانان غزه فلسطین تغییرات غیر قابل بازگشت داشته است.
این حوادث سه‌گانه منجر به برهم خوردن معادلات حاکم بر لیبرال دموکراسی غرب و پایان یافتن ادعای قیومیت تک‌قطبی شد؛ جنبش‌های مردمی و اسلامی کتاب‌های روابط بین‌الملل غربی را نیازمند بازنویسی کرد و چاره‌ای برای غرب نمانده جز آنکه به واقعیات، مؤلفه‌ها، عوامل و قدرت‌های نو، ولی مظلوم در جهان اعتراف کنند.
ساده‌انگاری، غرض‌ورزی و کورکورانه اندیشیدن است که مقاومت اسلامی را شکست خورده تقابل در غزه دانست.از طرف دیگر، شکسته شدن هیمنه اطلاعاتی و نظامی غرب و رژیم اشغالگر، فشار مجامع بین‌المللی، اندیشمندان و دولتمردان بر اتمام جنایت بزرگ در غزه چه بسا به نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی کشیده خواهد شد. امروز دیگر در دنیا، یک قطب واحد، قدرت هماهنگ‌کننده بلامنازعه به نام آمریکا یا دوقطبی به نام شرق و غرب وجود ندارد.
جهان به قبل از طوفان الاقصی بازنمی‌گردد، این حقیقتی است که نه امروز، بلکه در همان ساعات اولیه عملیات غافلگیرانه حماس در سرزمین‌های اشغالی قابل‌مشاهده بود. نه فلسطین جدید، نه خاورمیانه، بلکه این‌بار با جهانی جدید پیرامون مسئله فلسطین مواجه هستیم. تغییر معادلات به مرزهای سرزمین‌های اشغالی و کشورهای مجاور فلسطین ختم نمی‌شود. 
امروزه جهان اسلام عامل و قدرت جهانی در معادلات است. همان گونه که سردار قاآنی در نامه خود خطاب به فرمانده مقاومت گردان‌های القسام نوشت: فلسطین و منطقه پس از طوفان الاقصی دیگر مانند قبل نخواهد بود.
امروزه دروغ‌های بزرگ غرب در دفاع از حقوق بشر و امنیت جهانی با بروز توحش نوین، قتل عام و نسل‌کشی چندهزار نفری زنان و مردان و نژادپرستی یهود، آمریکا، اروپاییان حامی، اسرائیل و صهیونیسم جهانی برهمگان آشکار شده است.امروزه گرایش شدیدی به اسلام، قرآن حقیقت و ماهیت دین مسلمانان غزه پیدا شده است .
بزودی اشغالگران قدس شریف و آمریکا به مددالهی و حرکت حماس و مقاومت اسلامی در منطقه استخوان‌های‌شان در فلسطین خورد خواهد شد و دور نخواهد بود.
در اثبات این ادعا که طوفان الاقصی تاریخ جهان را عوض کرده است؛ پاسخ به همین یک سوال کفایت می کند که به راستی حرکت‌های جهانی حمایت از مردم مظلوم مسلمان غزه در بروکسل، لندن و پاریس چه نظریه و مدل و پارادایمی را برای بررسی در مغزهای مادی و آثار بی‌محتوای غربی‌ها می‌خواهد وارد کند؟
نفرتی که امروز در دنیا علیه صهیونیسم و آمریکا وجود دارد، دیگر پایان ندارد. این جنگ بالاخره تمام خواهد شد، ولی بعد از آن دیگر رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و از بین می‌رود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات