صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۸۹

واقعیت جدید

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در ادامه دخالت‌ها در امور داخلی کشورهای دیگر، بار دیگر درباره همکاری نظامی روسیه با کره شمالی ابراز نگرانی کرد. بلینکن که هفته گذشته به سئول سفر کرده، گفت، آمریکا و کره جنوبی نگرانی مشترک عمیقی درباره همکاری‌های نظامی روسیه و کره شمالی دارند و مخالف ارسال سلاح از سوی پیونگ‌یانگ به مسکو هستند.
وی حین نشست خبری مشترک با همتای خود از کره جنوبی، اظهار داشت: «احتمال دریافت تسلیحات از کره شمالی و سایر کشورهای جهان توسط روسیه، یک مشکل عمیقاً نگران‌کننده برای آمریکا و کره جنوبی است.» وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد: «ما شاهد هستیم که کره شمالی به روسیه تسلیحات می‌دهد. همچنین می‌بینیم که فدراسیون روسیه در حال ارائه فناوری و پشتیبانی از کره شمالی برای برنامه‌های نظامی خود است.»
طبق این گزارش، بلینکن با بیان اینکه واشنگتن و سئول در عرصه جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل با چنین اقداماتی مخالفت می‌کنند، افزود که آمریکا از نزدیک و با دقت حمایت‌های ارائه‌ شده کره شمالی به روسیه را زیر نظر دارد.
این در حالی است که مقامات دولت روسیه بارها ضمن ردّ نگرانی‌های آمریکا درباره همکاری نظامی با کره شمالی، ادعاها درباره دریافت تسلیحات و تجهیزات نظامی از پیونگ‌یانگ را تکذیب کرده‌اند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اتهامات آمریکا مبنی بر کمک روسیه و چین به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها را «بی‌اساس» 
خواند.
و افزود:  روابط دوستانه و همکاری بین کره شمالی و روسیه قوی‌تر خواهد شد. وزارت خارجه کره شمالی نیز اعلام کرد: «این اظهارات تنها تنش‌های خطرناک سیاسی و نظامی در شبه جزیره کره و منطقه را تشدید می‌کند. آمریکا باید به واقعیت جدید روابط کره شمالی و روسیه عادت کند.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات