اقتصادی >>  بانک >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۵۳۵۰۷

وزیر اقتصاد: سهم قرض‌الحسنه از سپرده بانک‌ها به ۴.۲ درصد افزایش یافت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از تسهیلات بدون کارمزد قرض‌الحسنه گفت: به تازگی سهم قرض‌الحسنه از سپرده‌های بانکی کشور از 2.5 درصد به 4.2 درصد افزایش یافته است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در مراسم رونمایی از تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد اعلام کرد: برای دسترسی مردم به تسهیلات ارزان و آسان مقرر شده است اساسنامه بانک‌های قرض الحسنه اصلاح شود و بانک‌های قرض‌الحسنه در ریل جدید قواعد تنظیم‌گری قرار گیرند.

وی گفت: بعد از مصوبه شهریور ماه شورای پول و اعتبار بانک‌های قرض‌الحسنه در زمینه کاهش کارمزدهای بانکی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا تسهیلات ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نسبت سهم بانک‌های قرض الحسنه از مجموع نقدینگی بانک‌های کشور در حال افزایش است و بانک‌های قرض الحسنه در مسیر کاهش کارمزد و پرداخت تسهیلات با یکدیگر رقابت می‌کنند، امروز بانک قرض‌الحسنه رسالت از تسهیلات بدون کارمزد رونمایی کرد و تا آخر آذرماه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از این تسهیلات رونمایی خواهد کرد.

خاندوزی همچنین گفت: برای دسترسی راحت مردم به تسهیلات قرض‌الحسنه قرار است تسهیلات قرض الحسنه از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج شود و به این وسیله بانک‌ها با آزادی عمل بیشتری تسهیلات مورد نیاز مردم در زمینه قرض الحسنه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان سه دهک کم‌درآمد گفت: وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌ها بررسی می‌کنند که چه سهامی در دستگاه‌ها برای اختصاص سهام عدالت مشخص شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت:‌ هدف‌گذاری نظام بانکی، عدالت مالی و برخورداری عامه مردم و طبقات پایین به تسهیلات بانک‌ها به‌ویژه تسیهلات قرض الحسنه است و شورای پول و اعتبار تصویب کرد که نحوه پرداخت کارمزد بانک‌ها از 4 درصد کاهش پیدا کند و یکسان نباشد.

در این مراسم سامانه تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد بانک رسالت توسط رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل این بانک رونمایی شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات