اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۴۱

خاندوزی: برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد

وزیر اقتصاد پس از جلسه هیات دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: 35 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال گذشته و 50 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال 1402 اتفاق افتاده است.

خاندوزی: برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد

وی افزود: برای سال 1403 در رابطه با بازپرداخت بخشی از بدهی های دولت به بانک ها برنامه ریزی کردیم. برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اوراق منتشر خواهیم کرد.

خاندوزی گفت: یکی از دستورکارهای دولت این بوده که ما بتوانیم از ظرفیت کشورهای همسایه و همسو و شرکای راهبردی استفاده بکنیم تا بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در عرصه بین المللی و شبکه بانکی را حل و فصل کنیم.

وی افزود: بسیاری از موارد در رابطه با بسیاری از کشورهای همسایه و پول های پلوکه شده حل شده است. در مورد برخی از کشورها که سال ها ما نتوانسته بودیم حتی به موارد ارزی صادراتی خودمان را مثل در عراق دسترسی داشته باشیم، دسترسی پیدا کرده و مرتب در حال تسویه است.

خاندوزی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پروژه های سرمایه گذاری در ایران توسط بانک توسعه اسلامی در جده انجام می شود؛ امیدواریم این گام کمک بکند تا  تجار و سرمایه گذاران دو کشور بتوانند با هزینه کمتر در زمان کوتاه تر با هم فعالیت کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات