صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۸۴۲

همنام شهید بهشتی

 وقتی شیپور جنگ تحمیلی هشت ساله نواخته شد، ازدواج کردم و صاحب چند فرزند شدم. با این حال، اگر فرصتی پیش می‌آمد به جبهه می‌رفتم. توفیق ۲۴ ماه حضور در مناطق عملیاتی نیز نصیب من شد. پسر کوچک‌ترم محمدحسین در حین جنگ بزرگ شد. در بعضی از این اعزام‌ها، او که شاید چهار سال بیشتر نداشت، اسلحه اسباب‌بازی خود را روی دوش خود انداخته و به بدرقه ما رزمنده‌ها می‌آمد.یک بار وقتی من جبهه بودم و محمدحسین هنوز کوچک بود، او و برادر بزرگ‌ترش به دنبال گروهی که شهیدی را تشییع می‌کردند، راه افتادند و سرانجام از بهشت‌زهرا(س) سر در آوردند. آن زمان او هنوز مدرسه هم نمی‌رفت. برای ما عجیب بود که با چه برداشتی این همه راه را همراه تشییع‌کنندگان رفته است. عشق و علاقه به شهدا از همان زمان در دل این بچه جوانه زده بود. ماجرای نام‌گذاری «محمدحسین» هم کم از این ماجرا ندارد. وقتی مادر محمدحسین او را باردار بود، ماجرای هفتم تیر و شهادت بهشتی و یارانش پیش آمد. همان زمان همسرم به من پیشنهاد کرد که اگر نوزادمان پسر بود، نامش را به یاد شهید بهشتی، محمدحسین بگذاریم. دو ماه و چند روز بعد هم محمدحسین به دنیا آمد. پسرم نامش را از یک شهید گرفت بود به همین دلیل با عشق و یاد شهدا زندگی می‌کرد.
به نقل از پدر شهید محمدحسین مرادی
 
وقتی محمدحسین به سوریه رفت و در دفاع از حرم مجروح شد، دوستانش چیزی از این موضوع به ما نگفتند. دهه اول محرم بود. من به روضه رفته بودم که به یاد محمدحسین افتادم. اول از خدا خواستم محافظ او در آن کشور غریب باشد و نگذارد برای او اتفاقی بیفتد؛ اما بعد پیش خودم فکر کردم اگر پسرم را دوست دارم، باید بهترین‌ها را برایش بخواهم. پس برای او شهادت را آرزو کردم. با اینکه مادر نمی‌تواند حتی کوچک‌ترین آسیبی را در وجود فرزندش ببیند، به خدا گفتم محمدحسین عاشق شهادت است و من هم می‌دانم که شهادت بهترین چیزی است که می‌شود نصیب عزیزم شود. پس خدایا بهترین را نصیب او کن. یکی دو روز بعد از آن اتفاق، پسرم به شهادت رسید.
به نقل از مادر شهید محمدحسین مرادی
 
شهید محمدحسین مرادی مورخ 26 شهریورماه 1360 در خانواده‌ای مذهبی در شهر تهران به دنیا آمد. پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۷۸ همزمان با خدمت سربازی خود در هجده‌سالگی برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دفاع نظامی و فرهنگی کشور وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. او سال ۱۳۹۲ با هدف دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری(ع) در سه مرحله راهی کشور سوریه شد و در تاریخ 28 آبان ماه همان سال به فیض شهادت نائل آمد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات