صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۸۷۹

سردرگمی صهیونیست‌ها

پایگاه بصیرت / داوود خلیلیان/ گروه سپاه
پس از مقاومت فداکارانه مردم غزه و ایجاد همگرایی و همیاری بین سایر گروه‌های مقاومت، همچون حزب‌الله، انصارالله یمن و مقاومت عراق پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم منحوس صهیونیستی برای رفع و جبران ضربات مهلک از سوی گروه‌های مقاومت، به ویژه حماس از هرگونه اقدام غیرانسانی و وحشیانه‌ای فروگذار نبوده است. پذیرش آتش‌بس یک هفته ای حاکی از نرسیدن رژیم جعلی به اهداف خود و شکست در سایر حوزه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی است. در واقع حماس با انجام عملیات طوفان‌الاقصی توانست اهداف پشت پرده روند عادی‌سازی عبری‌ـ عربی را مختل کند.
به گونه‌ای که «هرتزی هالیوی »رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی به شکست ارتش و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی این رژیم در روز آغازین عملیات طوفان الاقصی (7 اکتبر) اذعان کرد. در شرایطی که این نبرد دستاوردی برای رژیم غاصب در پی نداشت؛ ولی جبهه مقاومت توانست به دستاوردهایی برسد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: همراهی افکار عمومی دنیا با موضوع فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه، تفهیم این نکته به دشمن که درگیری با یکی از گروه‌های مقاومت به مثابه درگیری با کل جبهه مقاومت است، افزایش اعتباربخشی به گروه حماس و برخوردار شدن از حمایت کشورهای اسلامی و عربی، افزایش بازدارندگی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و رونمایی از تسلیحات جدید، ایجاد اخلال در روند عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی با اسرائیل غاصب، تحت‌الشعاع قرار دادن تسلط امنیتی آمریکا بر تنگه راهبردی باب المندب که با ورود مقتدرانه یگان دریایی انصارالله یمن و توقیف کشتی رژیم صهیونیستی حادث شد و به نوعی می‌توان گفت، معادله جنگ را تغییر داد. 
همچنین شکست تلاش‌های بی‌فایده بایدن در ادامه خدمات به رژیم کودک‌کش می‌تواند شکست احتمالی او را در انتخابات آتی آمریکا تقویت کند که همین موضوع می‌تواند شکست آمریکا را در ابعاد سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای را در پی داشته باشد. از همه مهم‌تر اینکه شکست صهیونیست‌ها ضربه بزرگی به هویت غربی آمریکا و هژمونی تل‌آویو زد. 
علاوه بر این، اعتراف به شکست پروژه عادی‌سازی از طرف ایالات متحده به مفهوم این است که سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه منحصرا در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات