صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۴۱۲۰

اخبار

«محسن هاشمی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «ادعاهای مطرح‌شده پیرامون داوطلبی بنده در انتخابات ریاست‌جمهوری صرفاً یک گمانه‌زنی زودهنگام است. اینکه هنوز انتخابات مجلس را پشت سر نگذاشتیم، ناگهان از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند این نوعی گمانه‌زنی زودهنگام محسوب می‌شود که باید منظور خودشان را از این کار توضیح دهند.»
 
«اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه طبق اطلاعات مردمی تعداد درخور توجهی از اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گوید: «پیشنهاد دارم وزیر محترم کشور جلساتی درباره عدم تأییدشده‌ها با اعضای هیئت اجرایی تشکیل دهد دلایل و پاسخ‌ها را بشنود و اگر مواردی بود که دلایل کافی نبود، اقدام لازم را به عمل آورد.»
 
«مهدی شیرزاد»، «سیدفرید موسوی» و «میترا جلوداری» سه نفر از اعضای اصلی حزب اتحاد ملت صرفاً به دلیل نام‌نویسی در انتخابات مجلس از این حزب اخراج یا مجبور به استعفا شده‌اند. گفته می‌شود در حزب اتحاد سیاست غالب، تحریم انتخابات است و هر نیرویی که دیدگاهش خلاف این نظر باشد، اخراج می‌شود. این حزب مدت‌هاست که عملا راه اپوزیسیون خارج‌نشین را می‌رود. آنها دیگر تعارف را کنار زده‌اند و بی‌پرده از تحریم انتخابات حرف می‌زنند و تمام تلاش‌شان را به کار گرفته‎اند تا همه اصلاح‌طلبانی که به مشارکت در انتخابات باور دارند، به حاشیه رانده شوند.
 
وزیر کشور درباره برخی اظهارنظرها در زمینه نگاه امنیتی برخی مدیران وزارت کشور به موضوع انتخابات باتوجه‌به انتخاب برخی استانداران نظامی گفت: «حتما این نوع اظهارنظرها غلط است و یک نوع قضاوت غیرصحیحی است. بعضاً از ادبیاتی استفاده شده که ادبیات غیرواقعی است.» «احمد وحیدی» خاطرنشان کرد: «همین الان با این تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها از هیئت‌های اجرایی، درواقع هیچ‌وقت در هیچ دورانی این مقدار را نداشته‌ایم. ۱۷هزار و ۵۰۰ نفر از سوی هیئت‌های اجرایی تأیید شدند. تعداد قابل توجهی از اینها به میزان ۱۴درصد عدم احراز شدند، عدم احزار یعنی چه؟ یعنی هیئت اجرایی فرصت کافی نداشتند که با بردن سندهای کافی می‌توانند تأیید شوند. ۳۰درصد از اینها علت‌شان این بود که اسناد آن ۵ سال سابقه خدمت را نتوانستند فراهم کنند. می‌توانند بروند فراهم کنند و مشکل خودشان را حل کنند.»
 
«سردار فدوی» گفت: «برای اینکه یک نفر رئیس‌جمهور شود، سپاه سر سوزنی خود را خرج او نمی‌کند.» جانشین فرمانده کل سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه جندی‌شاپور اهواز گفت: «همه می‌توانند فدای سپاه بشوند؛ چون پاسدار انقلاب اسلامی است، ولی سپاه و یک پاسدار فدای هیچ بنی‌بشری نمی‌شوند. ما برای اینکه یک نفر نماینده و رئیس‌جمهور شود، به اندازه سر سوزنی سپاه و خودمان را خرج او نمی‌کنیم. چون اصلا مهم نیست. مهم دستور رهبر معظم انقلاب است، یعنی مشارکت حداکثری؛ مشارکت حداکثری هیچ ربطی به کاندیدای خاصی ندارد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات