سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۴۱۵۸

کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه 21 آذر ماه) قرار داشت.

در ابتدای این جلسه رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 گزارش کمیسیون متبوعش را قرائت کرد و پس از آن موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

پس از آن این موضوع به رأی گذاشته شد که وکلای ملت با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند . این رای گیری با آرای 91 موافق 127 مخالف 10 ممتنع از جمع 235 نماینده حاضر در صحن انجام شد. 

لازم به ذکر است که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه روز گذشته خود با کلیات لایحه بودجه سال 1403 با اکثریت آرا موافقت کرده‌بودند.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سه‌شنبه (14 آذر ماه) با حضور در جلسه علنی، لایحه بودجه سال 1403 را تقدیم مجلس کرد و به دفاع از لایحه پرداخت پس از آن هیئت رئیسه لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع کرد که اعضای کمسیون به مدت 5 روز با دعوت از وزرا و مسئولان دولتی لایحه بودجه را مورد ارزیابی قرار داده و گزارش خود را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کرد.

حالا با رد کلیات بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛  دولت 7 روز فرصت دارد تا لایحه ارجاع شده از سوی مجلس را اصلاح کرده و مجددا تقدیم کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات