سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۲۱۷

سرلشکر موسوی: انتظار داریم دانشگاه‌های افسری الگو بودن را مدنظر قرار دهند

فرمانده کل ارتش، گفت: توجه ما به دانشگاه افسری از گذشته خوب بوده، این دانشگاه‌ها همواره ممتاز بودن را به همراه دارند، اما ما انتظار داریم که الگو بودن را به همراه خود داشته باشند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی که در ستاد ارتش برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: به همه عزیزان در خصوص این امر ارزشمند خداقوت عرض می‌کنم، جمع کردن توانمندی‌های ارتش در یک جا، کاری بسیار بزرگ بوده و واقعا چنین کار بزرگ و ارزشمندی جای شکر به درگاه خداوند متعال دارد.

وی افزود: از تمامی فرماندهان، نیروهای نظامی و کادر اجرایی که در برپایی این غرفه‌های آموزشی زحمات بسزایی را بر عهده داشتند، تقدیر به عمل آورم، به نظرم می‌رسد آنچه که بازدیدکنندگان، اظهار می‌کردند، این بود که در این نمایشگاه کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به سه نکته از این نمایشگاه، گفت: نکته اول منزوج بودن تربیت و آموزش در کنار یکدیگر، نکته دیگری معطوف به میدان بودن فرآیند آموزش به میدان عمل بوده و نکته سوم این بود که کلیدواژه‌ها و نکات رهبر معظم انقلاب در فرآیند آموزش ارتش دیده شده است، ما باید این ارزش‌ها را حفظ و آن‌ها را ادامه دهیم.

سرلشکر موسوی، اظهار کرد: هدف این نمایشگاه باید اثبات کارایی به عنوان بخشی از پایه اثربخشی باشد، ما بیش از پیش باید به اثربخشی توجه ویژه داشته باشیم، ما آزمایش‌های گردان، گروهان و رزمایش‌ها را که می‌نگریم، متوجه اثربخشی آموزش خواهیم شد. این آماده اقدام به عمل بودن ارتش است که دیگران نیز آن را می‌بینند، رزمایش بزرگ جاسک نیز این موضوع را نشان داد که یک ارتش چطور یک کار بزرگ را در مدت کوتاهی به سرانجام رسانده است.

وی اظهار کرد: باید به فرآیند آموزش و اثربخشی توجه بسزایی داشته باشیم، ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید منحنی وجود ضعف را کم کرده و همه نیروها را ماهر و آماده کنیم.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز در این نمایشگاه، اقدام بسیار بزرگی رخ داد که جای تشکر و تقدیر دارد، اما هرگز نباید به این وضعیت متوقف شویم و باید فردای ما با امروز، تفاوت برجسته داشته باشد.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: توجه ما به دانشگاه افسری از گذشته خوب بوده، این دانشگاه‌ها همواره ممتاز بودن را به همراه دارند، اما ما انتظار داریم که الگو بودن را به همراه خود داشته باشند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ما نسبت به مراکز آموزش درجه‌داری نیز مدیون هستیم و باید در این مراکز در سال آینده شاهد یک انقلاب به تمام معنا باشیم تا منجر به رشد نیروهای درجه‌داری نیز شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات