بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۵۴۴۶۰

امیرعبداللهیان: آمریکا مسؤول نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری را محکوم کرد و آمریکا را به دلیل همراهی بی چون و چرا در نسل کشی این رژیم دارای مسؤولیت بین‌المللی خواند.

در ادامه رایزنی‌های تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اوضاع غزه و برای چندمین بار حسین امیرعبداللهیان با همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارها و تماس‌های منظم مقامات دو کشور در سطوح مختلف، توافقات انجام شده بین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سلطان قابوس پادشاه عمان را در مسیر درست اجرایی شدن ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری را محکوم کرد و آمریکا را به دلیل همراهی بی چون و چرا در نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، دارای مسؤولیت بین‌المللی خواند.

بدر البوسعیدی نیز در این تماس تلفنی بر گسترش روابط برادرانه و دوستانه بین دو کشور تأکید کرد و ضرورت آتش‌بس پایدار و ارسال گسترده کمک‌های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی را مورد تأکید کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات