«مبلمان» از کالاهای صادراتی ایران است. تولید و صادرات در این صنعت میتواند به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند. حمایت از صنایع مبلمان موجب افزایش ارزآوری و اشتغالزایی در کشورهای تولیدکننده میشود. تولید و فعالیت در صنعت مبلمان افزون بر دستیابی به ارزشافزوده مناسب در کوتاهمدت، بازدهی بالایی در اشتغالزایی دارد و این صنعت از سالیان گذشته سبب توسعه اقتصادی کشورها شده است. بازارهای هدف ایران کشورهای عراق، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، امارات و آذربایجان است و کشورهای ایتالیا، چین، آمریکا، آلمان و ترکیه رقبای ایران در مبلمان صادراتی به این بازارها هستند.