اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۴۷۰۱

خسارات ماهانه ۸۳۰ میلیون دلاری اسرائیل با از دست دادن کارگران فلسطینی

مسئولین رژیم صهیونیستی خسارت این رژیم از اخراج کارگران فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی را طی مدت جنگ تاکنون ماهانه 830 میلیون دلار برآورد کردند.

یکی از نمایندگان وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد که اقتصاد اسرائیل در نتیجه عدم اجازه ورود کارگران فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی ضرر اقتصادی بزرگی متحمل خواهد شد که احتمالاً به سه میلیارد شکل (۸۳۰ میلیون دلار) در ماه خواهد رسید.

به گزارش روزنامه عبری زبان جروزالم پست، «الیاهو رابیفو» عضو کنست از حزب لیکود در جلسه روز سه شنبه کنست در خصوص پیامدهای اقتصادی تجاوز بی وقفه اسرائیل به نوار غزه گفت: به تعویق انداختن تصمیم برای بازگرداندن کارگران فلسطینی زیان بزرگی به اقتصاد اسرائیل وارد می‌کند.

وی در عین حال پیشنهاد داد در صورتی که قرار نیست کارگران فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی بازگردند کارگرانی از کشورهای مختلف دیگر برای جبران کمبود نیروی کار به خصوص در بخش‌های ساخت و ساز، کشاورزی و خدمات نظافت استخدام شوند.

به نوبه خود، موشه ابوتبول، عضو کنست و معاون وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز از نیاز به یک تصمیم روشن در خصوص بازگشت کارگران فلسطینی حمایت کرد و بر اهمیت حضور آنها در بخش هایی مانند کشاورزی، ساخت و ساز و پرستاری تاکید کرد.

نیتزان زوک، رئیس یکی از شعبه‌های شورای موسوم به شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ۱۶۰ هزار فلسطینی قبل از جنگ وارد اسرائیل می‌شدند، اما از زمان آغاز درگیری‌ها، کرانه باختری با استثناهایی فقط برای مشاغل ضروری بسته شده است. وی افزود: شورای امنیت ملی بررسی‌های جدید و دستورالعمل‌های بالقوه را برای اجازه ورود ۸۰ هزار فلسطینی ایجاد کرده است.

رئیس انجمن پیمانکاران اسرائیلی، رائول سارگو نیز مشکلات شدیدی را که در بخش خود با آن مواجه است، بیان کرد و گفت که بهره وری در این بخش تنها به ۳۰ درصد رسیده در حالی که کار در نیمی از سایت‌های ساخت و ساز متوقف شده است.

سارگو گفت که تأثیر کمبود نیروی کار بر اقتصاد و بازار مسکن اسرائیل قابل توجه است و احتمالاً یک میلیون نفر را به طور مستقیم و تعداد زیادی از صنایع را به طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی هشدار داد که این موضوع ممکن است بر درآمد مالیات بر املاک تأثیر بگذارد و ممکن است منجر به تشکیل پرونده قضایی علیه کابینه نتانیاهو شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات