صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۵۴۹۵۱

بذرپاش: خط دوم راه‌آهن قزوین ـ زنجان سال آینده وارد مدار می‌شود

وزیر وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان به عنواتن مصوبات رئیس جمهور خبر داد و گفت: محور دوم این خط ریلی تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز شنبه 16 دی ماه همراه با رئیس جمهوری و هیات دولت به استان زنجان سفر کرده بود، از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان با 86 درصد پیشرفت بازدید کرد.

خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.ارزش روز این پروژه 12 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده و برای تکمیل به یک‌هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از جمله مزایای این پروژه می‌توان به افزایش ایمنی و سرعت سیر قطارهای مسافری به 200 کیلومتر بر ساعت و امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری تا 50 درصد اشاره کرد.

همچنین خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان امکان افزایش حمل ریلی کالا تا 10 میلیون تن را فراهم می‌کند.با تکمیل این خط ریلی امکان افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای بین زنجان با قزوین، کرج و رشت ایجاد خواهد شد.

دو خطه شدن بخش سوم از کریدور تهران- تبریز از دیگر اهداف این پروژه اعلام شده است.( بخش اول آن یعنی تهران- کرج و بخش دوم یعنی کرج- قزوین قبلا دو خطه شده است.)

در این بازدید سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان سال آینده وارد مدار می‌شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان که صبح امروز طی سفر به استان زنجان انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه دارای 86 درصد پیشرفت است، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی_ غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم را تکمیل کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط با هدف افزایش ظرفیت دانست.

بذرپاش با بیان اینکه دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش 2 برابری ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر می‌شود، افزود: خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زیرسازی و روسازی این مسیر 180 کیلومتری انجام شده است، گفت: سفر قبلی رئیس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این پروژه ریلی به همراه داشت اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در 4 ایستگاه این مسیر مصرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با حضور رئیس جمهور چند پروژه اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن‌ها دو خطه کردن محور ریلی قزوین_ زنجان است.

بذرپاش یادآور شد: طبق برآورد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی حدود یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است.

وی افزود: در این سفر تلاش می‌کنیم منابع خوبی برای تکمیل این پروژه مصوب کنیم تا سال آینده محور دوم این خط ریلی وارد مدار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنانمان در سایر مناطق میز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد.

گفتنی است، خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات