صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۳۸

پیشخوان

هاروارد در مسیر سقوط
پس از تلاش لابی صهیونیستی و نمایندگان وابسته به این لابی در کنگره آمریکا، برای برکناری رئیس دانشگاه هاروارد، این دانشگاه هم اکنون با مسئله سوء شهرت و همچنین کمبود منابع مالی دست به گریبان است. فشار نمایندگان کنگره برای استعفای رئیس دانشگاه هاروارد به دلیل حمایت از مردم فلسطین، در نهایت کارگر افتاد و استعفای خانم «کالودین گی»، از ریاست این دانشگاه، این آکادمی برجسته علمی را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است. روزنامه «بوستون گلوب» در این زمینه نوشته است، در صورتی که رئیس هاروارد استعفا نمی‌داد، بسیاری از کمک‌های مالی دولتی و آژانس‌های دولتی را برای این دانشگاه از دست می‌داد، اما حالا این کمک‌ها قرار است همچنان ادامه داشته باشد. مشکل اما در اینجا خاتمه پیدا نمی‌کند؛ زیرا تحقیقات درباره رفتار «ضد یهودی» کارمندان و دانشجویان هاروارد در کنگره آمریکا ادامه دارد و نمایندگان تندروی کنگره معتقدند، مشکل هاروارد تنها در مدیریت آن نبوده است! 
نوع رفتار سیاسی با دانشگاه هاروارد و ریاست آن برخی از این حمایت‌ها را در معرض تهدید قرار داده و به برخی دیگر از حمایت‌ها نیز افزوده است. اما در هر صورت شهرت این دانشگاه به عنوان دانشگاهی مستقل را زیر سؤال برده است. 
 
 
تعویق انتخابات انگلستان
«ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا، در مواجهه با انتقاد فزاینده رقبای حزب محافظه‌کار این کشور، اعلام کرد، «فرض را بر این می‌گیرد» که انتخابات بعدی بریتانیا نه در بهار که معمول است، بلکه در نیمه دوم سال 2024 برگزار می‌شود.
به گزارش «ایندیپندنت»، انتخابات بریتانیا اغلب در ماه مه یا ژوئن برگزار می‌شود، اگرچه آخرین انتخابات این کشور در دسامبر 2019 برگزار شد که طی آن بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق، اکثریت قاطع را به دست آورد.
سوناک روز پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم کارم را ادامه بدهم، اقتصاد را درست کنم، و مالیات مردم را کاهش دهم. همچنین می‌خواهم به مقابله با مهاجرت غیرقانونی ادامه دهم. پس کارهای زیادی دارم و مصمم هستم تا به خدمت به مردم بریتانیا ادامه دهم.»
لیبرال دموکرات‌های مخالف سوناک، که امسال تهدیدی جدی برای محافظه‌کاران در مناطق نفوذ سنتی‌شان به شمار می‌آیند، به نخست‌وزیر فشار می‌آورند تا به جای «چسبیدن» به قدرت تا پایان سال 2024، زودتر انتخابات برگزار کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات