بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۹۲

ایران ترور یکی از فرماندهان جهادی حزب‌الله را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن ترور یکی از فرماندهان جهادی حزب‌الله، بر حمایت ایران از وحدت، ثبات و امنیت لبنان و حق دفاع مشروع و بازدارنده در مقابله با اقدمات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

 اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید «وسام حسن طویل» یکی از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان با واکنش ایران روبرو شد و ناصر کنعانی امشب (دوشنبه) ۱۸ دی ماه این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرد.

حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد «وسام حسن طویل» (حاج جواد) یکی از فرماندهان این جنبش در منطقه خربه سلم در راه قدس به شهادت رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روی آوردن رژیم صهیونیستی به عملیات‌های زبونانه تروریستی را دلیل ضعف و درماندگی آشکار این رژیم در بعد نظامی و ضربات دردناک وارده بر هیمنه پوشالی آن در معرکه‌های میدانی از جمله در نوار غزه خواند.

کنعانی خاطرنشان کرد که اینگونه اقدامات شرورانه هرگز نخواهد توانست جبران کننده شکست ترمیم‌ناپذیر رژیم در طوفان‌الاقصی و نیز سه ماه جنگ افروزی آن علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری باشد.

رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی و در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به نوار غزه کرد که بعد از ۹۴ روز هنوز این حملات ادامه دارد و بیش از ۲۳ هزار شهید و قریب به ۶۰ هزار مجروح به همراه داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن هشدار به جامعه جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تلاش‌های آشکار و ماجراجویانه رژیم صهیونیستی به منظور گسترش دامنه درگیری و جنگ در منطقه گفت که تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطین در غزه و کرانه باختری و همزمان نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و سوریه و توسل آشکار این رژیم غاصب به تروریسم سازمان یافته، خطری فوری برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است.

وی عنوان کرد که بی تردید رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن مسؤول قطعی پیامدهای ناشی از اینگونه اقدامات تروریستی و ماجراجویانه هستند.

کنعانی همچنین با تجلیل از حمایت شرافتمندانه لبنان از ملت فلسطین در مقابل رژیم جنایت پیشه اسرائیل، شهادت فرمانده مجاهد وسام حسن طویل را به دولت، ملت و حزب‌الله لبنان به ویژه خانواده آن شهید گرانقدر تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت، انسجام، ثبات و امنیت لبنان و نیز حق دفاع مشروع و بازدارنده آن در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در هفته‌ای که گذشت رژیم صهیونیستی اقدام به ترور شیخ صالح العاروری نایب رئیس جنبش حماس و فرمانده مجاهد مقاومت و دو ‌تن از فرماندهان گردان‌های القسام در بیروت کرد که با واکنش ایران روبرو شد و ناصر کنعانی این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات