سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه از موافقت جمهوری اسلامی ایران با درخواست اخیر آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای نمونهگیری مجدد از " لویزان " خبر داد.
حسینی روز یکشنبه در نشست هفتگی خود باخبرنگاران خاطرنشان کرد: که موافقت ایران با درخواست اخیر آژانس بینالمللی در راستای همکاریهای گذشته ایران با این نهاد بینالمللی بوده است .
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به همکاریهای خودبا آژانس در چارچوب ان.پی.تی ادامه میدهد، تاکید کرد:
بهترین مرجع برای رسیدگی به پرونده هستهای ایران آژانس است .
حسینی گفت: اگر پرونده ایران در شورای امنیت به آژانس برگردد، ابهاماتی که مطرح است ، بهتراز گذشته میتواند مورد رسیدگی قرارگیرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری خود همچنین گفت: ما از روسیه توقع داریم که ظرفیت دیپلماسی خود برای بازگشت پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس ، استفاده کند.