بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۰۲

پاکستان: به دنبال تنش با ایران نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز پنجشنبه گفت اسلام‌آباد گفت‌وگو و همکاری برای رویارویی با چالش‌های مشترک شامل تهدید تروریسم را ضروری می‌داند و مایل به تعامل با همسایگان از جمله ایران است.

 بعد از حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ممتاز زهرا بلوچ در کنفرانس خبری امروز پنجشنبه در اسلام‌آباد گفت «پاکستان مردم ایران را دوست و برادر خود می‌داند و علاقه‌ای به تشدید اوضاع نداریم». 

وی تاکید کرد «معتقدیم گفت‌وگو و همکاری برای رویارویی با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم ضروری است و مایل به ادامه تعامل با همه همسایگان از جمله ایران هستیم». 

 این دیپلمات پاکستانی در پاسخ به هر گونه میانجیگری از سوی چین بین ایران و پاکستان گفت «دو کشور چند کانال ارتباطی دارند. و در حال حاضر از اقدام هیچ طرف ثالثی در این زمینه اطلاعی ندارم». 

سرکنسول چین در کراچی یانگ یوندونگ امروز پنجشنبه گفت پکن مایل است نقشی سازنده در حل و فصل اختلافات بین اسلام‌آباد و تهران ایفا کند. 

ساعتی پیش سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی حمله انجام شده توسط پاکستان را محکوم کرد و گفت به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

در بیانیه‌ای که روی وبسایت وزارت خارجه پاکستان در خصوص این حمله قرار گرفت، این وزارتخانه ادعا کرد: «صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات