صبح صادق >>  بازار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۹۰

آخرین دستاوردها

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل در محل حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند. این نمایشگاه با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تأمین تولید برپا شده بود. در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی»، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی» آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.
ـ بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشین‌آلات سنگین، از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خود را عرضه کرده بودند.
ـ بخش زنجیره تولید خودرو از دیگر بخش‌های مربوط به صنعت خودروسازی بود.
ـ یکی از بخش‌های قابل توجه این نمایشگاه، اتاق عمل کاملاً ایرانی بود که تمام تجهیزات آن در داخل تولید شده بود.
ـ بخش صنایع بسته‌بندی، تولید خوراک آبزیان، مدیریت آبیاری و آبیاری هوشمند، تولید نهال و دانه‌های زراعی، آبخیزداری،‌ـ محصولات باغی، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و زنجیره تولید مرغ و گوشت از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بودند.
ـ تولیدات صنایع‌ دستی و ظرفیت‌های متنوع کشور در این زمینه نیز در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل عرضه شده بود.
ـ شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات مربوط به زیرساخت آن و همچنین شرکت‌های مرتبط با ساخت ماهواره از جمله بخش‌های نمایشگاه بودند.
ـ خانه تمام ایرانی با محصولاتی کاملاً ایرانی از بخش‌های قابل توجه در نمایشگاه بود.
ـ فعالیت‌های صنعت هواپیمایی و بخش مسکن و حمل‌ونقل نیز در نمایشگاه ارائه شده بود.
ـ توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها یکی از بخش‌های این نمایشگاه بود.
ـ شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در حوزه برق و نیروگاه نیز دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند.
ـ شرکت‌های دانش‌بنیانِ مرتبط با صنعت آب و اقتصاد دریامحور در این نمایشگاه حضور داشتند.
ـ در این نمایشگاه‌ـ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و شارژرهای آنها و موتورهای بهینه‌سازی شده خودرو با مصرف پایین ارائه شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات