نخست وزیر ترکیه گفت:آمریکا که سه هزار نظامی خود را در عراق از دست داده است بازنده ترین طرف در عراق است .
به گزارش خبرگزاری آلمان رجب طیب اردوغان در سخنانی در جمع چهارصد شرکت کننده از بیست کشور جهان دردومین همایش سالانه رهبران جوان عرب افزود:ترکیه که سال گذشته صد و پنجاه نفر از شهروندانش را در عراق از دست داده است اجازه نخواهد داد چنین خشونتی در یک کشور همسایه وجود داشته باشد.
وی که در بحر المیت اردن سخن می گفت از عراقیها خواست به جای درگیری با یکدیگر به همدیگر کمک کنند .
نخست وزیر ترکیه تاکید کرد کشورش به عراقیها برای بازسازی عراق کمکخواهد کرد.
اردوغان در بخش دیگری از سخنانش خواستار کاستن از رنج و سختی مردم فلسطین و کمکها به آنها شد تا مشکلاتشان حل شود .
وی همچنین خواستار حل مشکل لبنان شد تا در منطقه صلح برقرار شود .