صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۶۴۶۹
در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب؛

رهبر انقلاب: همه باید در انتخابات شرکت کنند

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه همه باید در انتخابات شرکت کنند، گفتند: انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است و راه اصلاح کشور انتخابات است.

هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی در سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تقدیر و تشکر از ملت ایران و تامین‌کنندگان امنیت به خاطر راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن اظهار داشتند: در همه جای کشور مردم همت کردند و شور و سرزندگی خود را نشان دادند. امسال مردم، سرافرازی انقلاب را  در ۲۲ بهمن به رخ دنیا کشیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: همچنین از کسانی که امنیت این راهپیمایی گسترده سراسری را تامین کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

ایشان با تاکید بر اینکه همه باید در انتخابات شرکت کنند، بیان داشتند: انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه مردم در انتخابات به دنبال انتخاب اصلح باشند، عنوان کردند: کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بددهنی و توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: انتخابات در کشور ما همواره سالم و متین انجام شده این بار هم انشاءالله همین طور خواهد بود. 

ایشان یادآور شدند: اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ملت ایران در مقابل دشمنان تاثیر بگذارد. 

آذربایجان مظهر غیرت، عشق، ایمان و شور و هیجان ایمانی و اسلامی است

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان اظهار داشتند: به همه‌ مردم تبریز، همه‌ مردم آذربایجان، آن مردم عزیز، آن مردم غیور سلام و درود می فرستم و به معنای واقعی کلمه آذربایجان مفهوم عشق و غیرت است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: آذربایجان مظهر غیرت، مظهر عشق، مظهر ایمان، مظهر شور و هیجان ایمانی و اسلامی است. این، آن چیزی است که ما هم در تاریخ آذربایجان و تبریز خوانده‌ایم، هم به چشم خودمان در طول این سال های طولانی از دوران مبارزات تا امروز مشاهده کرده‌ایم.

حادثه تاریخ‌ساز ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز به واقعه‌ ۱۹ دی قم ضریب ده‌ها برابری داد

ایشان در ادامه یادآورشدند: روز بیست‌ونهم بهمن ۵۶ تبریز یک حادثه‌ تاریخ‌ساز بود بدون شک، حادثه‌ تاریخ‌ساز یعنی آن حادثه‌ای که این‌جور نیست که شروع بشود و تمام بشود و رفت، نه؛ شروع می شود و ادامه پیدا می کند و گسترش پیدا می کند و به نتایج عالی می رسد تاریخ ورق می خورد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: چه کار کرد این حادثه؟ حادثه‌ تبریز به قضیه‌ و واقعه‌ نوزدهم دی قم تمام شده درواقع، که رویش را دستگاه داشت می‌پوشاند، ضریب ده ها برابری داد، حادثه‌ قم را از قم کشاند به سرتاسر کشور، این قضیه‌ تبریز این بود. وقتی که روحیه‌ مقاومت و شور انقلابی و قیام به سرتاسر کشور کشانده می شود نتیجه این می شود که بعد از تقریباً یکسال حادثه‌ بیست‌ودوم بهمن اتفاق می‌افتد و ایران از این رو به آن رو می شود تاریخ‌ساز یعنی این.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه مردم تبریز وظیفه را به هنگام شناختند و به وظیفه به هنگام قیام کردند. اهمیت قضیه این است، گفتند: هر کدام از ما وظیفه‌ای داریم. وظیفه دولت، مجلس و دیگر مراکز رسمی، عزم راسخ، کار مداوم، سلامت در عمل، صداقت با مردم و ترجیح منافع ملی بر سود شخصی است. 

ایشان یادآورشدند: دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نکنیم. شرط مهم پیروزی، شناخت توانایی‌های دشمن است اما نباید از او ترسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات