سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۷۹

دریادار ایرانی: ۴ ناوگروه ایران در عمق اقیانوس‌ها حضور دارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز مفتخریم که همزمان ۴ ناوگروه نداجا در عمق اقیانوس‌ها در حال صیانت و حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران هستند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین الحاق تجهیزات جدید نظامی به ناوگان نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق تجهیزات رزمی دفاعی به نداجا، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های مهم نیروی دریایی راهبردی ارتش در سطح بین‌المللی، رصد و توجه ویژه به حوزه محیط زیست اقیانوسی است؛ امروز مفتخریم که همزمان 4 ناوگروه نداجا در عمق اقیانوس‌ها در حال صیانت و حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز به برکت انقلاب و با تلاش همرزمان من، نصب العین قرار دادن فرامین فرماندهی معظم کل قوا و اجرایی نمودن تدابیر ابلاغی از سوی سلسه مراتب به ویژه از سوی فرمانده کل ارتش، در نیروی دریایی ارتش موفق شدیم با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها در حوزه های صنایع دفاعی و همه مراکز علمی و صنعتی و علمی و تحقیقاتی، توان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در گوشه گوشه پهنه های اقیانوسی به نمایش گذاشته ایم.

وی افزود: در پی تدابیر ابلاغی جهت کسب سیادت دریایی، نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دریامحور و اقتصاد اقیانوسی، همواره تلاش شده است که تجهیزات با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها به روز رسانی شود.

دریادار ایرانی تصریح کرد: امروز خوشحالیم که توانسته‌ایم از همه آنچه حاصل دسترنج و زحمات صنایع دفاعی کشور و همه توانمندی فنی و علمی کشور است، تجهیزاتی آماده کردیم که این آمادگی موجب افزایش سطح بازدارندگی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ادامه با حضور پر قدرت در آبراه‌ها ضمن برقراری امنیت و ایمنی دریایی و پشتیبانی از شاهرگ اقتصادی کشور و خطوط کشتیرانی و نفتکش، در حوزه دیپلماسی دفاعی موفق عمل کرده است.

وی افزود: هم اکنون همرزمان من در عمق اقیانوس‌ها و در صحنه‌های بین‌المللی حضور موفقی داشته‌اند و اقتدار را به نمایش گذاشته‌اند و امیدواریم با همین تلاش شبانه‌روزی به دنبال اجرایی شدن فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقتدار در صحنه‌های بین المللی در حوزه های دیپلماسی و به ویژه اجرایی نمودن سیاست‌های توسعه اقتصاد دریامحور کشور نقش آفرینی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود درباره جزئیات الحاقات امروز اظهار داشت: این ناو‌ها به دست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش با تجهیزات و سامانه‌های موشکی، پدافندی، راداری و جنگ الکترونیکی جدیدِ بومی متناسب با تهدیدات روز، بازسازی و بروز رسانی شده است.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: امروز از موشک‌های کروز سطح به سطح، ساحل به دریا، اژدرها، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک، رادار‌های ارتفاع کم و بالا نیز در مجموعه بزرگ صنعتی کارخانجات نداجا رونمایی شد.

وی گفت: رونمایی از موتور‌های بومی 4 زمانه دیزلی پیشرانه ناو‌های رزمی پشتیبانی و ناوشکن‌ها با توان‌های دو هزار و 700 اسب بخار، هزار و 700، 570 و 170 اسب بخار هم از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: از رادار تاکتیکی سطحی و هوایی ارتفاع کم دریادار با قابلیت نمایش اهداف ثابت و متحرک و ضد عملیات جنگال دشمن نیز رونمایی شد.

علاوه بر الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی دریایی ارتش، امروز تجهیزات و سامانه‌های بروز بالگردی، پهپادی و موشکی نیز، در هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: پهپاد انتحاری آرش با برد بیش از دو هزار کیلومتر، پهپاد انتحاری سیکری باور با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، پهپاد پرسه زن و هوشمند انتحاری سنجر با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، هواناو BH.7 مجهز به موشک کروز نصیر با برد بیش از 100 کیلومتر، هواناو SRN.6 و بالگرد ترابری سنگین استالیون RH3D از دیگر تجهیزات و سامانه‌های بروز است که به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات