بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۵۷۳۱۷

سناتور یهودی آمریکا: کمک تسلیحاتی به اسرائیل متوقف شود

سناتور سرشناس آمریکایی برنی سندرز می‌گوید که این کشور باید به کمک‌های تسلیحاتی و مالی به «ماشین جنگی نتانیاهو» علیه ساکنان غزه پایان دهد.
در شرایطی که اسرائیل در 151 روز گذشته حداقل 13 هزار و 430 کودک را در غزه به شهادت رسانده، ادامه کمک‌های واشنگتن از این رژیم صدای سندرز را درآورده است.نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا به نظرسنجی اخیر موسسه یوگاو اشاره و تصریح کرد: «اکثریت آمریکایی‌ها اکنون بر این باورند که به دلیل فاجعه انسانی وحشتناک در غزه، ایالات متحده باید ارسال محموله‌های جدید تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند».
طبق نتایج این نظرسنجی که از هشتم تا یازدهم اسفند (27 فوریه تا اول مارس) گرفته شده، 52 درصد گفتند که آمریکا باید ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل را متوقف و احیای آن را به توقف حملات به غزه مشروط کند.62 درصد از آمریکایی‌هایی که در انتخابات قبلی به جو بایدن رای دادند، در این نظرسنجی گفتند که ارسال تسلیحات به اسرائیل باید متوقف شود و 30 درصد از رای دهندگان به دونالد ترامپ همین نظر را دادند.
اظهارنظر جدید این قانونگذار ارشد که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و 2020 نامزد بود، در شرایطی مطرح شده که تا روز سه شنبه (دیروز) شمار شهدای غزه به 30 هزار و 631 نفر رسیده و حداقل 13 هزار و 430 کودک و 8 هزار و 900 زن جانشان را از دست داده‌اند.این سناتور یهودی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) با تائید نظر اکثریت آمریکایی‌ها در نظرسنجی یوگاو افزود: «من هم موافقم. نباید دیگر هیچ پولی از ایالات متحده در اختیار ماشین جنگی نتانیاهو قرار بگیرد».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات