بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۷۴۲

بمب‌هایی با حرارت 7000 درجه‌ای؛ آمریکا چگونه عامل اصلی کشتار مدرسه «التابعین» غزه است؟

رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه التابعین شهر غزه از بمبهای آمریکایی استفاده کرد که حرارت هفت هزار درجه‌ای تولید می‌کنند و واشنگتن با ارسال چنین تجهیزات کشنده‌ای، عملا موافق ادامه نسل‌کشی در غزه است.

«این بمبها، بسیار دقیق و مقاوم در برابر تداخل ارتباطی و جنگ الکترونیکی هدایت‌شده هستند و استفاده از آن، به معنای موافقت عملی آمریکا با سیاست ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه است»؛ این‌ها بخشی از گزارش روزنامه اسرائیلی معاریو درباره بمب‌هایی است که اسرائیل در جنایت صبح امروز خود در غزه از آن استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی در صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد. دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه التابعین در خیابان النفق واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه روی داد، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب این جنایت جدید اعتراف و مانند همیشه در توجیه آن ادعا کرد که این مدرسه مرکز فعالیت حماس بوده و به همین دلیل هدف بمباران قرار گرفته است. جنایتی که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی که هنوز در خواب بودند و نیز ده‌ها فلسطینی که برای ادای نماز صبح آماده می‌شدند، منجر شد.

دو روز پیش (پنجشنبه پیش)، رژیم صهیونیستی، دو مدرسه عبدالفتاح حموده و الزهره را در محله التفاح واقع در شرق غزه بمباران کرد که به شهادت و زخمی شدن شمار دیگری از آوارگان فلسطینی منجر شد. طی بیش از ۱۰ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکنون دست‌کم ۱۱۵ مدرسه و دانشگاه کاملا تخریب شده، ۳۳۲ مدرسه و دانشگاه به شکل جزئی آسیب دیده و نیز ۵۰۰ معلم و مدیر مدرسه، ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر و استاد دانشگاه و ۹ هزار دانش‌آموز و دانشجو به شهادت رسیده‌اند.

بمب‌هایی با ۷ هزار درجه حرارت
«محمد المغیر» رئیس بخش امدادرسانی در سازمان دفاع مدنی غزه خبر داد که جنایت صبح امروز صهیونیست‌ها در مدرسه «التابعین» واقع در محله «الدرج» شهر غزه، با سه بمب آمریکایی موسوم به «MK-۸۴» انجام گرفته است که حرارت ناشی از آن به هفت هزار درجه می‌رسد.

این بمب، بزرگترین بمب از سری Mark ۸۰ است. ساختمان‌های بزرگ، کارخانه ها، مراکز نیرو، پل ها، پناهگاه‌های زیرزمینی و آشیانه‌های هواپیما اهداف اصلی بمب‌های سری MK-۸۴ هستند. این یکی از بزرگترین مهمات در میان مهمات F-۱۶ است. ‏بمب MK-۸۴ می‌تواند دهانه‌ای به عرض ۱۵.۲ متر و عمق ۱۱ متر ایجاد کند. قطر مخرب این بمب که می‌تواند به ۳۸۰ میلی متر فلز نفوذ کند، ۳۳۶ متر است.

المغیر امروز در میان خبرنگاران گفت: «در مدرسه التابعین، حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر اسکان داشتند. اسرائیل در هفته جاری، شش مدرسه را که محل اسکان آوارگان بوده، بمباران کرده است».

به گزارش معاریو، رژیم صهیونیستی از طریق بمب‌هایی با سیستم‌های هدایت لیزری پیشرفته یا سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)، از بمب‌های هدایت شده توسط سیستم "JDAM" آمریکا استفاده کرده است. این بمب‌ها بر فناوری حسگر پیشرفته و هوش مصنوعی تکیه دارند.

کیت‌های JDAM شامل یک جستجوگر GPS، یک سیستم مسیریابی اینرسیال و یک سری باله دمی با قابلیت اتصال است. این کیت می‌تواند به راحتی در عرض چند دقیقه روی هر نوع بمبی نصب شود و بدین ترتیب آن را از یک بمب بدون قابلیت هدایت به سلاحی با دقت نقطه زنی در شعاع ۴.۵ متری هدف تبدیل می‌کند.

رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که اسرائیل در جریان این کشتار، از هشت بمب JDAM استفاده کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات