صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۵۶۸

پاسخ به نگرانی وزیر امنیت اجتماعی فنلاند در خصوص حجاب در ایران

معان رئیس جمهور در امور زنان انسیه خزعلی در دیدار وزیر امنیت اجتماعی فنلاند سانی گران لاسونن به نگرانی او در موضوع حجاب و عفاف در ایران پاسخ داد.
درحاشیه برگزاری نشست سالانه کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، وزیر امنیت اجتماعی فنلاند با معاون رئیس جمهور در امور زنان دیدار کردند و در این دیدار در خصوص عدالت جنسیتی، حجاب و عفاف و اوضاع زنان در ایران صحبت شد.معاون رئیس جمهور در امور زنان انسیه خزعلی در پاسخ به نگرانی وزیر امنیت اجتماعی فنلاند در موضوع حجاب و عفاف گفت: حجاب در کشور ما «مقوله فرهنگی و پذیرفته شده» است و ما بر این باوریم که حریم‌ها برای حمایت از زنان در برابر خشونت علیه آن‌ها باید جدی گرفته شود. چون پژوهش‌ها نشان می‌دهد که «عدم رعایت حریم زنان منجر به افزایش آمار خشونت علیه آن‌ها شده است.»
او ادامه داد: هرچند قوانین در کشورم به گونه‌ای است که مردان مرتکب خشونت را مجازات می‌کند اما با نگاه به حجاب به عنوان یک مقوله پیشگیرانه، «امنیت زنان» در ایران به طور جدی‌تری تثبیت شده است و در سایه این امنیت زنان محجبه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی در امنیت کامل می‌درخشند و آمار و مستندات رسمی موید این مقوله است.در ادامه نشست در حالی که وزیر امنیت اجتماعی فنلاند سانی گران لاسونن تأمین «تساوی جنسیتی» برای زنان کشورش را محور همه برنامه‌های دولت عنوان کرد، خزعلی گفت جمهوری اسلامی ایران به ترویج «عدالت جنسیتی» با هدف بهبود وضعیت زنان و خانواده باور دارد. چون ما معتقدیم برای زنان تساوی جنسیتی، «کافی، عادلانه و ضامن آسایش و مصالح‌شان نیست» و معتقد به عدالت جنسیتی هستیم که فراتر از برابری جنسیتی است.خزعلی در این دیدار در خصوص امتیازات ویژه‌ای که به نفع زنان اعمال شده است گفت: در ایران بر اساس قانون، زنان موظف به تأمین معاش خانواده نیستند و این امر به عنوان تکلیف مردان لحاظ شده است. همچنین در قوانین کشورم حمایت از تغذیه مادران در دوران شیردهی و نیز کودکان به طور ویژه پیش‌بینی شده است. در قوانین ایران برای مادران شاغل، مهد کودک، ساعات شیردهی، مرخصی ویژه زایمان با دستمزد پیش‌بینی شده که در دولت سیزدهم به طور جدی به اجرا گذاشته شده است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات