صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۵۸۳۷۵

فلسطین آرمان آزادی خواهان

پایگاه بصیرت / ملیحه زرین‌پور/ گروه پرونده
طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و غافلگیری ارتش مزدور رژیم صهیونیستی در خواب، ضربه مهلکی به  این رژیم وارد کرد. ضربه‌ای مهلک که رژیم غاصب و کودک‌کش را تاب نیاورد و به اقداماتی تلافی‌جویانه علیه مردم غزه واداشت. اقدامات و جنایاتی که سبب رو شدن دست رژیم غاصب قدس برای همه جهان شد و فلسطین را به مسئله مهم و نخست جهان اسلام مبدل کرد. 
 
مسئله نخست جهان
باید تأکید داشت، یکی از مهم‌ترین پیامدهای عملیات طوفان‌الاقصی و شش ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این بود که این نگرش را از بین برد که مسئله فلسطین پایان یافته است. طوفان‌الاقصی بار دیگر مسئله فلسطین را به منزله مهم‌ترین مسئله جهان مطرح کرد. 
 
از حاشیه به متن 
در سال‌های اخیر، به ویژه در قالب طرح عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تلاش شد مسئله فلسطین به موضوعی حاشیه‌ای تبدیل و از متن تحولات جهان اسلام خارج شود؛ اما طوفان‌الاقصی و شش ماه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه سبب شد نه تنها مسئله فلسطین مسئله نخست جهان اسلام شود؛ بلکه به مسئله نخست افکار عمومی جهانی و حتی نظام جهانی تبدیل شود.
 
افکار عمومی جهان به پا خاستند
برگزاری تظاهرات چند صد هزار نفری در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در حمایت از فلسطین از مصداق‌های بارز به پا خاستن افکار عمومی علیه جنایات رژیم صهیونیستی و بعد هم موضوع موجودیت این رژیم و غصب فلسطین است. رهبر معظم انقلاب در توصیف صبر تاریخی مردم غزه، آن را «یک پدیده عظیم» توصیف کردند که «حقیقتاً به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.»
 
تحریم محصولات صهیونیستی
امروز مردم سراسر جهان فلسطین را می‌شناسند و از جنایات رژیم اشغالگر قدس در نسل‌کشی مردم مسلمان فلسطین آگاهند و نسبت به جنایات بی‌شمار این رژیم در غزه مطلع شده و به آنها واکنش نشان می‌دهند، چفیه‌های فلسطینی بر گردن می‌آویزند و در حمایت از آنها تولیدات تحت حمایت صهیونیستی را تحریم می‌کنند تا مردم غزه بدانند آنها تنها نیستند.
 
سونامی برای رژیم صهیونیستی
به گفته تحلیلگران، آثار عملیات طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی، مانند سونامی بوده است. عملیات طوفان‌الاقصی به معنای واقعی بخشی از تاریخ بود و پس از این عملیات، صهیونیست‌‎ها نمی‌توانند محاسبات قبلی را داشته باشند. چنانکه در محاسبات قبلی این‌گونه بود که صهیونیست‎‌ها حمله می‌کردند، بمباران می‌کردند، فلسطینیان را به شهادت می‌رساندند، از جدیدترین تجهیزات و تسلیحات استفاده می‌کردند، اما در مقابل فلسطینی‌‎ها تنها شهید می‌شدند و در نهایت سنگ پرتاب می‌‎کردند؛ چون کار دیگری از دست‌شان بر نمی‌آمد و تنها بودند.
 
امنیت در خطر
به گفته برخی کارشناسان، در حال حاضر امنیت رژیم آپارتاید صهیونیستی در خطر است. این رژیم نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند و این بزرگ‌ترین پیامد عملیات طوفان‌الاقصی برای آنهاست.
 
نقض فاحش حقوق بشر 
موارد گسترده‌ای از نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه و علیه زنان و کودکان بی‌گناه وجود دارد که به دلیل سکوت و بی‌عملی نهاد‌های بین‌المللی تاکنون از سوی افکار عمومی جهان پیگیری نشده است؛ اما امروز و در پی طوفان‌الاقصی فلسطین نه تنها به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده؛ بلکه در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.
 
از تحریف تا واقعیت
تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی، تحریف واقعیت و شکست آنها در این ۷۵ سال ادامه داشت؛ صهیونیست‌ها در زمینه انحراف افکار عمومی و تحریف واقعیت بیکار نبودند، اما در این زمینه هم با شکست مواجه شدند؛ چراکه اکنون واقعیت‌ها لو رفته و مردم کشور‌های جهان در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها می‌روند و تظاهرات برپا می‌کنند.
 
وقتی یک سونامی تغییر ایجاد می‌کند
باید تأکید داشت، عملیات طوفان‌الاقصی تنها شکست نظامی را برای رژیم صهیونیستی به همراه نداشت؛ بلکه باید گفت، باخت این سونامی تنها از جنبه نظامی نبوده و این عملیات توانست تفکرات جهان را نسبت به فلسطین و رژیم صهیونیستی و واقعیات پشت پرده تغییر دهد.
 
اشغالگران گرفتار در گرداب 
پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲ روزی است که به نقطه عطفی در تاریخ سرزمین فلسطین تبدیل شد؛ روزی که برای همیشه تاریخ در حافظه جهانیان ثبت و ضبط شد تا گواهی دهد رژیم غاصب و مزدور و اشغالگر قدس در چنین روزی از محور مقاومت و جنبش حماس شکستی بس جبران‌ناپذیر متحمل شدند و هر چند پس از آن و به تلافی آن شکست مفتضحانه تا امروز غزه را زیر آتش توپخانه‌ها و تانک و موشک گرفته‌اند؛ اما هیچ یک از این موارد نمی‌تواند شکست سهمگینی را که صهیونیست‌ها از مقاومت اسلامی و حماس خوردند، جبران کند و در حقیقت این شکست جایگاه رژیم غاصب قدس را در دید جهانیان و افکار عمومی متزلزل کرد.
 
معادلاتی که بر هم ریخت
در حقیقت، طوفان‌الاقصی معادلات بسیاری را در جهان جابه‌جا کرد و مهم‌ترینش بازگشت فلسطین به صدر اخبار و دغدغه‌های جهانی است؛ معادلاتی که رژیم اشغالگر قدس را حالا نه تنها در دید مسلمانان، که در دید تمام افکار عمومی دنیا منفور کرد؛ رژیمی که نه به زنان و افراد مسن رحمی دارد، نه کشتار کودکان و نوزادان لرزی بر اندامش می‌افکند.
 
گردابی عمیق برای رژیم صهیونیستی
این روزها با نام عملیاتی طوفان‌الاقصی در تاریخ سیاسی منطقه غرب آسیا ماندگار خواهد شد. طوفان‌الاقصی حالا به گردابی عمیق مبدل شده که هر روز بیشتر از روز قبل رژیم صهیونیستی را به درون خود می‌کشاند و تزلزل شدیدتری برایش به ارمغان می‌آورد.
 
تحمیل سهمگین‌ترین شکست
رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حمله به رژیم صهیونیستی، سنگین‌ترین شکست تاریخ ۷۵ ساله این رژیم جعلی را بر آن تحمیل کردند؛ شکستی که رهبر معظم انقلاب آن را «یک شکست غیرقابل ترمیم» عنوان کردند. رژیم صهیونیستی پس از این شکست بزرگ، حمله‌های ددمنشانه خود علیه مردم غزه را آغاز کرد، حمله‌هایی که حدود ۱۱۰ هزار شهید و مجروح داشته است.
 
شکست هیمنه‌ای پوشالی
با این شکست مفتضحانه هیمنه پوشالی و ساختگی رژیم صهیونیستی و عنوان تو خالی شکست‌ناپذیر بودنش شکسته شد و جایگاه خود را از دست داد.  کارشناسان می‌گویند مهم‌ترین پیامد طوفان‌الاقصی این بود که افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی از بین رفت. رژیم صهیونیستی بیش از هفت دهه است که با تبلیغات گسترده و با حمایت رسانه‌های غربی اینگونه وانمود می‌کند که قوی‌ترین ارتش منطقه غرب آسیا و یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان و همچنین یکی از قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان را دارد. طوفان‌‌‌الاقصی باطل بودن این انگاره را ثابت کرد. 
 
اطلاعات خواب رفته
در عملیات طوفان‌‌الاقصی بیش از ۱۵۰۰ صهیونیست کشته شدند و طی شش ماه جنگ نیز بیش از ۵۵۰ نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیدند. افزون بر این، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موفق نشدند عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی را که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، کشف کنند. 
 
محل دفن رژیم صهیونیستی 
سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تنها با تبلیغات خود را بزرگ کرده و در عمل هیچ یک از تبحرات لازم را ندارد؛ چراکه رژیم اشغالگر قدس شش ماه پس از طوفان‌الاقصی هنوز نتوانسته‌ است مکان نگهداری اسرای صهیونیست به دست جنبش حماس را پیدا کند و این نیز شکستی دیگر برای این رژیم است. شکستی که جایگاه این رژیم غاصب را بیش از گذشته در منطقه و جهان نابود کرده است. رژیم غاصبی که پیش از این برای ایران شاخ و شانه می‌کشید و جایگاه خود را در منطقه چنان نشان داده بود که بسیاری از کشورهای عربی به دنبال عادی‌سازی روابط و به رسمیت شناختنش با انعقاد قراردادهای گوناگون بودند؛ ولی حالا صهیونیست‌ها جایگاه خود را از دست داده و دیگر صهیونیست‌ها ابهت و قدرتی در منطقه و جهان ندارند و این، یعنی صهیونیست‌ها خود نمی‌دانند؛ اما این شکست ریشه‌های ساختگی‌شان را از بنیان سوزانده و این قوم ظالمان دیگر جایی در جهان ندارد. دیگر مانند قبل هیچ کشوری با ترس از رژیم صهیونیستی نمی‌گوید و صهیونیست‌ها پیشنهاد ایجاد روابط و عادی‌سازی نمی‌دهند و کشورهای منطقه بدون چون و چرا قبول کنند، حالا دیگر نه گنبد آهنینی وجود دارد، نه سربازان ابر قهرمانی، اما پوشالی صهیونیستی. 
 
خوره به جان رژیم صهیونیستی
به جز آنچه به جایگاه متزلزل صهیونیست‌ها در منطقه بعد از طوفان‌الاقصی اشاره دارد، باید به نابسامانی اوضاع داخلی صهیونیست‌ها از درون هم اشاره کرد؛ صهیونیست‌ها در داخل هم هیمنه پوشالی دیگری داشتند که حالا فرو ریخته و دیگر مردمش برایش ارزشی مانند یک حکومت مقتدر ندارند، بلکه اسرائیل ساختگی را دزدان هویت فلسطینی‌هایی می‌دانند که حالا یا آواره‌شان ساخته‌اند یا مدام در حال شهید کردن‌شان هستند و این به معنای آن است که خوره از داخل به جان رژیم صهیونیستی افتاده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات