صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۸۳۸۲

پیشخوان

 سقوط وحشتناک
نشریه «نیوزویک» با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت، محبوبیت «جو بایدن» به شکل فاجعه‌باری در پی جنگ غزه کاهش پیدا کرده است. این نشریه آمریکایی در گزارشی با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت، با وجود فشارهای جدید دولت بایدن برای ورود کمک‌ها به غزه، این اقدام نیز تأثیر چندانی در افزایش محبوبیت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نداشته است. طبق این نظرسنجی، 23 درصد از میان نسل «Z» (متولدان 1997 تا 2012) جو بایدن را مسئولیت اوضاع انسانی موجود در غزه می‌دانند، 12 درصد نتانیاهو را و 10 درصد نیز ارتش اسرائیل را مسئول این وضع می‌دانند؛ تنها 8 درصد حماس را به دلیل وضعیت بحرانی انسانی در غزه ملامت می‌کنند. آرای نسل هزاره (متولدان 1981 تا 1996) نیز مشابه آرای نسل Z است؛ به گونه‌ای که 22 درصد بایدن، 13 درصد نتانیاهو، 14 درصد ارتش اسرائیل و 15 درصد حماس را مسئول شرایط ناگوار انسانی در غزه معرفی کرده‌اند.
 
هیچ هدفی محقق نشد
با گذشت بیش از شش ماه از جنگ غزه، یک روزنامه فرانسوی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. روزنامه فرانسوی «لوموند» در سرمقاله خود نوشت: «رعایت نکردن تفاوت‌ها (قوانین بین‌المللی) به قاعده اصلی جنگ غزه از سوی اسرائیل تبدیل شده و ارتش اسرائیل ضمن استفاده از هوش مصنوعی، هیچ تفاوتی میان مبارزان حماس و غیر نظامیان فلسطینی در حملات خود قائل نیست!» در ادامه این گزارش آمده است: «اسرائیل هیچ‌یک از اهداف جنگ علیه غزه را محقق نکرده است و تنها کاری که تاکنون انجام داده، این است که غزه را پس از ۱۶ سال محاصره خفه‌کننده بار دیگر اشغال کرده است.» لوموند در ادامه عنوان کرد: «سیاست‌های کابینه نتانیاهو که افراطی‌ترین کابینه در تاریخ اسرائیل است، باعث ایجاد بحرانی انسانی بی‌سابقه‌ای در نوار غزه شده است.»
 
تاوان تصورناپذیر
«فارن افرز» نوشت: «(رژیم) اسرائیل با حمله به مجتمع دیپلماتیک ایران، از خط قرمز دیگری عبور کرد. این حمله احتمالا نشان می‌دهد دولت اسرائیل بر این باور است که می‌تواند از پیامدهای آن نسبتاً مصون بماند. رهبران اسرائیل پیش و پس از جنگ غزه در چارچوب این پنداشت عمل می‌کردند که درگیری با ایران می‌تواند محدود بماند و اسرائیل اهداف خود در تضعیف محور ایران را دنبال کرده، همزمان روابطش با کشورهای عربی را‌ـ که از ایران در هراس هستند‌ـ بهبود بخشد. این پنداشت غلط است و در مقیاسی غیرقابل تصور، اسرائیل با آتش بازی می‌کند. این خطر وجود دارد که اسرائیل در نقطه‌ای، بهایی سنگین‌تر از پیش‌بینی‌اش بپردازد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات