صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۴۳۰

نماینده کنست رژیم صهیونیستی خواستار بازداشت بایدن شد

«تالی گوتلیو» نماینده کنست (پارلمان ) رژیم صهیونیستی با ارائه شکایتی به پلیس این رژیم، خواستار بازداشت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گوتلیو، جرم بایدن رییس جمهور آمریکا را نقض دستورالعمل های امنیتی و افشای جزئیات طرح پایان جنگ علیه نوار غزه و مبادله اسیران ذکر کرده است.

این نماینده حزب «لیکود» در کنست رژیم صهیونیستی، خواستار بازداشت بایدن به محض ورود به فلسطین اشغالی شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده و این پیشنهاد از طریق قطر به جنبش حماس ارسال شده است.

بایدن افزود: تمرکز روی پایانی پایدار برای این جنگ بوده است. جنگی که همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) را آزاد، امنیت اسرائیل را تضمین، شرایط بهتری را در نوار غزه بدون (به زعم بایدن) قدرت حماس ایجاد می‌کند و زمینه را برای یک راه‌حل سیاسی فراهم می‌کند که آینده بهتری را برای اسرائیلی ها و (به زعم بایدن) فلسطینی ها به طور یکسان فراهم می کند.

بایدن با بیان اینکه «می داند عده ای در اسرائیل (سرزمین اشغالی فلسطین) با این طرح مخالفت خواهند کرد»، ادامه داد: این واقعا یک لحظه تعیین کننده است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسیران صهیونیست برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز پیشتر با انتقاد شدید از کابینه جنگ این رژیم تأکید کرد که این رژیم اکنون گروگان دیوانگان شده است.

در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی به خاطر پرونده های فساد می دانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات