صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۵۳۳

میزان پرشدگی سدها به 67 درصد رسید

حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور درپی بارش‌های اخیر با ۳ درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور درپی بارش‌های اخیر با ۳ درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد. نیمه نخست اردیبهشت‌ امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها سبب بهبود حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شده است.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش یافت. بر این‌ اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ 33.09 میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است. سال گذشته در همین بازه زمانی 32.12 میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بود. بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۸.۹۰ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است. سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع 18.09 میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده بود. این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب مورد نیاز کشور، برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است. میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۱۶ اردیبهشت ۶۵ درصد بود، با رشد ۲ درصدی به ۶۷ درصد رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات