بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۹۵۵۵

پوتین: روسیه و شرکا وضعیت فعلی جهان را قبول ندارند

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفت که غرب حق انتخاب کشورها برای تعیین هم‌پیمانان خود را به رسمیت نمی‌شناسد و روسیه و شرکایش وضعیت فعلی جهان را نمی‌پذیرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از عزیمت به چین، در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا، گفت که روسیه و شرکایش وضعیت جهان و رفتار غرب را که تنوع تمدنی و فرهنگی را رد می‌کند، نمی پذیرند.

او گفت: «زمین مهد بشریت، وطن مشترک ما است و همه ما ساکنان برابر آن هستیم و من مطمئن هستم که این دیدگاه مورد نظر اکثریت مردم این کره خاکی است [اما] به نظر نمی‌رسد کشورهایی که خود را "یک میلیارد طلایی" می‌دانند، چنین عقیده‌ای داشته باشند».

پوتین تأکید کرد: ««نخبگان غربی به رهبری آمریکا احترام به تنوع تمدنی و فرهنگی را قبول ندارند و ارزش‌های سنتی را که طی قرن‌ها شکل گرفته است را رد می‌کنند».

رئیس جمهور روسیه گفت: «کشورهای غربی در تلاش برای حفظ هژمونی جهانی خود، این حق را برای خود قائل شده‌اند که به سایر ملت‌ها دیکته کنند که با چه کسانی می‌توانند دوست باشند و با چه کسانی می‌توانند یا نمی‌توانند همکاری کنند».

او در ادامه انتقادات خود از رفتار کشورهای غربی افزود: «غرب مانع از حق سایر کشورها در انتخاب مسیر توسعه می‌شود و مانند گذشته به منافع آنها توجهی نمی‌شود؛ غرب تلاش می‌کنند تا رفاه خود را به بهای سایر کشورها تأمین کند و در این مسیر به روش‌های استعماری نو متوسل می‌شود و طبیعی است که این وضعیت به صلاح روسیه و شرکای آن نیست».

پوتین در ارتباط با روابط روسیه و چین نیز گفت که این روابط به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسیده است و روابط اقتصادی دو کشور به سرعت در حال توسعه است.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، از 16 تا 17 مه (27 و 28 اردیبهشت) به دعوت شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به عنوان اولین سفر خارجی خود در دوره جدید تصدی پست ریاست جمهوری، به این کشور سفر می‌کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات