سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۲۸
قالیباف:

امروز چشم همه جهانیان به رفح است/ توحش رژیم صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز چشم جهانیان به رفح است. آورگان بی پناه که جز چادرهای پارچه‌ای مانع و دفاع دیگری ندارند توسط بی‌رحم‌ترین موجودات روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می‌شوند. تصاویر چادرهای آتش گرفته و کودکان سوخته در رفح قلب مردم جهان را به درد آورده است و تحمل آنان را به پایان رسانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند. بی‌عملی در برابر این جنایت جنگی بشر را به دوران توحش سوق می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز نه فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاوردهای تمدن انسانی در مرز تهدید است. صدای کودکان آتش گرفته در رفح سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان‌ها و نماد بی توجهی دولت‌ها به انسانی‌ترین عواطف ملت های خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی دفاع فلسطین نه یک تقابل سیاسی بلکه در اصل، تقابل توحش قرن ۲۱ با انسانیت بی دفاع است. رژیم صهیونیستی نه فقط کودکان فلسطینی را بلکه روح و جان تمام مردم جهان را آتش زده است. دولت ها باید همسو با ملت های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست تمدن بشری را به سخره بگیرند.

قالیباف افزود: دولت آمریکا در این میان بزرگ‌ترین حامی رژیم صیونیستی و بانی تمام این جنایت‌ها است. مجتمع نظامی و صنعتی در آمریکا اراده خود را بر مردم و دانشجویان آزادی خواه آمریکایی تحمیل کرده است و اجازه نمی دهد مردم جهان مانع ادامه کشتار در غزه شوند. توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا آخرین لحظه با افتخار در کنار مردم مظلوم و کودکان بی پناه فلسطینی خواهد ایستاد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات