بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۴۸۶
پیش از برگزاری نشست شورای حکام آژانس صورت گرفت؛

هشدار اولیانوف به تروئیکای اروپایی نسبت به پیامدهای هرگونه طرح ضدایرانی

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان ‌های بین‌المللی مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که «قطعنامه ضد ایرانی» انگلیس، فرانسه و آلمان در جلسه فردای شورای حکام بررسی نشود چرا که "اوضاع را به شدت بدتر می‌کند."

میخائیل اولیانوف، امروز در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به جلسه پیش روی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش بینی کرد که جلسه ماه ژوئن "آرام" نباشد.

این دیپلمات روس ابراز امیدواری کرد که «قطعنامه ضد ایرانی» تروئیکای اروپایی مطرح نشود چرا که "چنین قطعنامه‌ای نمی‌تواند نتایج مثبتی در بر داشته و اوضاع را به شدت بدتر می کند. "

اولیانوف هفته پیش خبر داده بود که با محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره نشست آتی شورای حکام گفت‌وگو کرده بود.

نشست شورای حکام آژانس طبق برنامه اعلام شده فردا (۱۴ خرداد) در ساختمان "مرکز بین‌المللی وین" آغاز می‌شود.

موضوع ایران یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیش، در دستور کار شورا عنوان شده و قرار است راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

خبرگزاری رویترز به تازگی و با اشاره به توزیع پیش‌ نویس قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی نوشت که این قطعنامه، تهدیدی برای ارجاع پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل نیست.

رویترز که پیشتر در گزارشی از مخالفت ایالات متحده آمریکا با قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران خبر داده بود، به نقل از سه دیپلمات اروپایی ادعا کرد که پیش‌نویس این قطعنامه بین ۳۵ عضو شورای حکام توزیع شده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد اروپایی، نوشت: «ما آمریکایی‌ها را تحت فشار قرار داده‌ایم اما آنها همچنان گمان می‌کنند که نباید کاری برای تشدید تنش با ایران انجام داد. اما این سیاست تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است و ما معتقدیم که اکنون باید سرسختی خود را نشان دهیم.»

به نوشته رویترز، قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که گزارش جامع ‌تری را از فعالیت‌های اتمی ایران ارائه دهد.

درحالی که رسانه‌ های غربی از مخالفت آمریکا با این قطعنامه گزارش می ‌کنند، اما شنیده ‌های خبرنگار ایرنا حاکی است که عناصر سند پیشنهادی عینا همان مطالب مورد تائید و حمایت واشنگتن است و در واقع می ‌توان اینطور ادعا کرد که قطعنامه پیشنهادی بر اساس دیدگاه آمریکا تنظیم شده اما قرار است به پای تروئیکا نوشته شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات