سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۶۶۵

اولویت‌های مهم دولت چهاردهم از زبان سیدصولت مرتضوی

سیدصولت مرتضوی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس به بیان اولویت‌های مهمی که دولت چهاردهم باید به آن توجه کند، پرداخت.
سیدصولت مرتضوی داوطلب چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری  درباره اولویت‌های مهمی که دولت چهاردهم باید به آن توجه داشته باشد، گفت: اولین بحث، بحث معیشت مردم و سفره مردم است و همان‌طوری‌که مستحضر هستید دولت آیت‌الله رئیسی مهم‌ترین دغدغه‌اش معیشت مردم بود.

اولویت اول معیشت مردم

وی اضافه کرد: معیشت مردم را باید به چند شیوه مدیریت کرد، اولا احتماً باید تورم را مدیریت و مهار کنیم و کاری کنیم که تورم کاهش یابد که خوشبختانه شما در سال ۱۴۰۳ ملاحظه می‌کنید که روند تورم عمومی ما با تلاش دولت سیزدهم یک سیر کاهشی را پیدا کرده است که این روند حتماً باید ادامه پیدا کند.

دال مرکزی دولت چهاردهم باید عدالت اجتماعی باشد

مرتضوی یادآور شد: نکته دوم اینکه دال مرکزی دولت چهاردهم باید عدالت اجتماعی باشد و ما باید حتماً به عدالت اجتماعی و به تکافل اجتماعی بیندیشیم و دهک های کم‌درآمد را تقویت کنیم و به آنها کمک‌ کنیم و فاصله درآمدها را باید کاهش دهیم تا بتوانیم ان‌شاءالله به معیشت مردم توجه کنیم.

اشتغال، از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم

وزیر کار موضوع اشتغال را اولویت دیگر برای دولت چهاردهم دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی دستور داد که سالی یک میلیون فرصت شغلی باید ایجاد شود و ما بحمدالله این وعده‌ صادق رییس جمهور شهیدمان را عملیاتی کردیم و می توانیم این را هم اثبات کنیم و البته نتایج آن هم مشخص است.

لزوم توجه جدی به ساخت مسکن

مرتضوی از مسئله مسکن به عنوان الویت دیگر برای دولت چهاردهم نام برد و در این باره گفت: بحث مسکن هم یکی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه و مردم است و یکی از نیازهای اولیه مردم عزیز ما بالاخص جوانان مسکن است.وی اضافه کرد: ما با باید برای ایجاد حداقل سالانه یک میلیون مسکن برنامه ریزی کنیم و قانون هم این را تکلیف کرده است و ما باید برای برون رفت از وضعیت ایجاد شده در حوزه مسکن با جدیت تلاش کنیم.

لزوم مدیریت منابع

وی اضافه کرد: بحث تأمین منابع مورد نیاز هم از مسائل و اولویت‌های مهم دیگری است که دولت آینده باید به آن توجه کند.مرتضوی یادآور شد: ما خوشبختانه منابع فراوانی داریم اما حتماً باید آن را مدیریت کرده و منابع‌مان را در محل مناسب تعریف کرده و به کار گیریم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

برنامه‌ ریزی برای ازدواج جوانان

وزیر کار در ادامه به بحث ازدواج جوانان هم به عنوان یک اولویت مهم برای دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم نیاز است با برنامه ریزی درست برای حل مسائلی که در مسیر ازدواج جوانان قرار گرفته تلاش کنیم.

برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان

وی همچنین تصریح کرد: موضوع مهاجرت نخبگان از مسایل مهم و موثری است که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد.مرتضوی یادآور شد: دولت چهاردهم باید با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری و استفاده درست و بجا از نخبگان و همچنین راهکارهای دیگری که وجود دارد برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان برنامه‌ ریزی کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات