بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۲۷

کنعانی: فلسطین میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری است

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست آیین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» با بیان "فلسطین امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری است."، تأکید کرد که این ملت نشان داد شایسته تکریم و احترام است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در آیین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها، و فعالان حوزه فلسطین در خصوص تحولات اخیر گفت: فلسطین امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری اعم از ملت‌ها، دولت‌ها، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری و مراکز و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنان رسانه‌ها است.

وی افزود: در این میدان آزمون به‌ویژه در 8 ماه گذشته هر کسی جوهره خودش را در معرض دید جهانیان و در معرض قضاوت جهانی قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ملت فلسطین اثبات کرد که ملتی زنده، پایدار، مقاوم و در مسیر دستیابی به حقوق کامل خود توان مقاومت اسطوره‌ای دارد. آن نشان داد که امروز پویاتر و زنده‌تر از هر زمان دیگری است و تا زمانی که به حقوق کامل خود دست پیدا نکند از پای نخواهد نشست و همه هزینه‌های آن را هم پرداخت خواهد کرد.

کنعانی با ابراز اینکه "امروز ملت فلسطین ملتی سرافراز، سربلند و ملتی اسطوره‌ای در جهان است."، گفت: امروز ملت فلسطینی ملتی است که سر تعظیم جهانی را مقابل خود فرود آورد، این ملت نشان داد که شایسته تکریم و احترام است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به‌رغم همه جنایت‌ها و ارتکاب همه جنایات ذکر شده و نشده در معاهدات و قوانین بین‌المللی و برخورداری از همه حمایت‌های سیاسی و نیز حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی نظام سلطه بین‌المللی چه‌میزان به مرگ و نیستی و نابودی نزدیک است و سازمان‌های بین‌المللی متأسفانه نشان دادند که در حمایت و در حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی چه‌میزان ناکارآمد و ناتوان هستند و چه‌میزان این سازمان‌ها تحت نفوذ و تحت سلطه و مدیریت قدرت‌های زر و زوری قرار دارند که از این مجامع در جهت تحقق اهداف شوم، نامشروع و ضدبشری خود سوءاستفاده می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نقش رسانه‌ها در پوشش مظلومیت فلسطین اظهار داشت: رسانه‌های مستقل، منطقه‌ای، وابسته به جریان‌های مقاومت چه‌میزان در این آزمون سخت و سنگین سرفراز و سربلند بیرون آمدند و چه‌میزان در مسیر روایت حقیقت جان‌فشانی و ایثار و پایداری کردند و جان شیرین برای روایت آنچه خواست و اراده درست ملت فلسطین بود، در طبق اخلاص قرار دادند و جان شیرین قربانی کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات