بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۹۰

کنعانی: اروپا رضایت صهیونیست‌ها را بر منافع خود ترجیح داد

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید تحریم‌های جدید شورای اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی اعلام کرد که اتحادیه اروپا تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا ترجیح داده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی مقامات و نهادهای ایرانی را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته در خصوص نحوه رویارویی با فاجعه انسانی در غزه و فلسطین دچار انفعال و بی‌عملی بوده و بر همین اساس مورد انتقاد افکار عمومی اروپا و مردم سراسر دنیا قرار گرفته است، بار دیگر به جای تمرکز بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تنبیه و تحریم این رژیم جنایتکار، برخی مقامات و نهادهای ایرانی پیشرو و مؤثر در مقابله با تروریسم و تأمین امنیت پایدار در منطقه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کنعانی اظهار داشت: جای تأسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه‌ها و اتهامات تکراری، پوچ و بی اساس و با چشم‌پوشی از واقعیات میدانی غرب آسیا و در ادامه رویکرد شکست‌ خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد تحریم علیه ایران مقتدر متوسل شده و تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا  را بر منافع اتحادیه و ملتهای اروپا ترجیح داده است.

کنعانی با تاکید بر استمرار سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقاد شدید از رفتاهای دوگانه اتحادیه اروپا، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخ به این رویکرد مخرب اتحادیه اروپا محفوظ می‌داند.

امروز شورای اتحادیه اروپا 6 فرد و 3 نهاد ایرانی را به ادعای آنچه که کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین توصیف کرده است، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات