پیش از اعمال تحریمهای بینالمللی علیه ایران، صادرات پوشاک افزون بر کشورهای همجوار به برخی از کشورهای اروپایی و کشورهای دور از ایران نیز انجام میشد، کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان، ونزوئلا، اسپانیا، دانمارک، نیجریه، سوییس، کره، استرالیا، ایتالیا و ساحل عاج؛ اما با شناخته شدن جایگاه پوشاک ایرانی در سطح بینالمللی از سال 1398 تا کنون این بازار جان دوباره گرفته است. برای نمونه، میزان صادرات پوشاک ایرانی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹، از ۵۰ میلیون دلار به ۱۱۳ میلیون دلار رسیده است. بنابراین، شرایط مناسبی برای ورود دوباره سرمایهگذاران به این عرصه ایجاد شده است.