سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۲۸
در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

تصویب کلیات سندملی، تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند ملی هوش مصنوعی و همچنین تأسیس سازمان ملی و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی را تصویب کردند.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه علاوه بر بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی، با موافقت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی به تصویب رسید.
در سند ملی هوش مصنوعی مقرر شده است که جمهوری اسلامی ایران در افقی ۱۰ ساله در جمع ۱۰ کشور پیشروی جهان در این حوزه قرار گیرد.

براساس مصوبه امروز شورایعالی انقلاب فرهنگی به منظور راهبری، هماهنگی و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی، شورای راهبری، متشکل از وزرا و رؤسای دستگاه‌های ذیربط و همچنین تعدادی از اشخاص حقیقی تشکیل خواهد شد.

همچنین سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تأسیس و اساسنامه این سازمان نیز ظرف مدت ۳ ماه به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

اجرای این سند گام مهمی برای وصول به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقای کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی است که می‌تواند منشأ تغییر و تحولات بزرگی برای کشور باشد.

در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین کلیات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد تصویب و حسن رحیم‌پور ازغدی از سوی این شورا به عنوان رئیس این خانه انتخاب شد.

انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات