سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۶۰۹۵۲

مخبر: هیچ وقت شهید رئیسی را در بن بست ندیدم

سرپرست ریاست جمهوری گفت: هیچ وقت شهید رئیسی را در بن بست ندیدم و هیچ وقت ناامید نمی‌شدند؛ در همه مسائل در توسعه کشور و صادرات و در همه وضعیت‌ها با روحیه مجاهدانه تلاش می‌کردند.

محمد مخبر در آیین بهره‌برداری و عملیات اجرایی 109 پروژه عمرانی و خدماتی طرح «یادگار ابراهیم» خراسان رضوی که امروز در مجتمع شهدای سلامت مشهد آغاز شد اظهارداشت:دیروز در خدمت مقام معظم رهبری بودم یک جمله فرمودند که منشای جمله ی مرقد امام بود از عمق دلشان،سوز دلشان گفتند ابعاد شخصیتی شهید جمهور گفته نشده است ایشان تربیت شده مکتب امام بود و مکتب امام  تماما در شهید رئیسی در متبلور است؛ شجاعت، دشمن شناسی، این موارد  نکات برجسته‌ای است که در مکتب امام راه‌گشاست.

وی افزود:هر کدام از این شاخصه ها یک گره در زندگی امام خمینی(ره) باز کرد همین را در زندگی شهید رئیسی می‌بینیم؛ تشخیص مسئله و راه یافتن، روحیه امید و جهاد، اعتقاد به نیروی جوان و نخبه کشور همه در شخصیت رئیسی نیز بود.

مخبر بیان کرد: دینداری، مردم‌داری، علاقه به مستضعفان، متوکل و متوسل بودن، شجاعت و دشمن شناسی از نکات برجسته مکتب حضرت امام خمینی (ره) است که هر کدام از این شاخصه ها گرهی از حرکت شهید رئیسی باز کرد و در زندگی او مواردی چون تشخیص اولویت، تشخیص راه و حل مسئله نیز بارز و مشهود بود.

وی با بیان این مطلب که هیچ وقت شهید رئیسی را در بن بست ندیدم گفت: اعتقاد به توانایی داخل و جوانان نخبه از جمله ویژگی های شهید رئیسی بود و هیچ‌گاه ایشان را در حال بن بست نسبت به مسایل ندیدم با وجود اینکه در ابتدای کار دولت امکان حل برخی مسایل که کشور گرفتار آن بود غیر ممکن به نظر می رسید؛ در زمان کرونا یک روز 700 نفر فوت می‌شدند و دارو و امکانات نبود اما با این وجود هیچ وقت ناامید نمی‌شدند؛ در همه مسائل در توسعه کشور و صادرات  و در همه وضعیت‌ها با روحیه مجاهدانه تلاش می‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم را با توجه به اینکه بسترش در کشور آماده شده بود نامگذاری کردند.

وی با اشاره به انعکاس رسمی کشورهای دنیا از خبر شهادت رییس‌جمهور عنوان کرد: هر تماسی که گرفت می‌شد عمق اثرگذاری و نفوذ شهید رئیسی را نشان می داد که راه گشای مشکلات کشور بود.

مخبر با بیان اینکه یکی از تذکرات مقام معظم رهبری این بود که دستاوردهای شهید رئیسی دچار چالش نشوند خاطرنشان کرد:واقعا جای خالی شهید رئیسی خیلی سخت پر‌می‌شود امیدواریم این خون دلهایی که پشت سر گذاشتند  به نتیجه خوبی ختم شود؛ ایشان خیلی مسائل را تحمل می‌کردند تا کشور در آرامش باشد. شهید جمهور بسیاری مواقع وقتی که از مسائل به تنگ می آمد و می‌خواست در سخنرانی و در جلسات این موضوع را عنوان کند با این صحبت شاید مقام معظم رهبری ناراحت شوند خودش را آرام می‌کرد و آن سخن را دیگر بیان نمی‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: هیچ وقت رئیسی را تسلیم مشکلات ندیدیم ایشان هیوچوقت اولویتهایشان را گم نمی‌کردند، الان فشار روی افتتاح ها است اما  وسیع کار شده اگر در کارهای انجام شده خیری وجود دارد به روح این شهید برسد.

مخبر ادامه داد: توفیقاتی که در حوزه دیپلماسی برای کشور به دست آمد قابل تصور نیست و اثر موفق ارتباطات دیپلماتیک دولت را در پیام های رسمی سران کشورها و آئین تشییع ایشان دیدیم اینکه چه شخصیت هایی در مراسم حضور داشتند و حتی دشمنان ما نیز از خبر شهادت ایشان ابراز تأسف کردند قابل توجه است.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: در تماس برخی سران کشورها، برای ما عمق ارتباطی که رئیس جمهور شهید توانسته بود با آنها برقرار کند مشخص شد، رابطه عاطفی که رئیس جمهور در ارتباطات بین المللی با سران کشورها گرفته بود، برای کشور حلال بسیاری از مشکلات شد.

مخبر افزود: ورود به پیمانهای "شانگهای" و "بریکس" و دیگر موفقیت ها در حوزه بین المللی به همت رئیس جمهور محقق شد و دیشب رهبر معظم انقلاب به ما سفارش کردند که "مراقبت کنید این دستاوردها دچار چالش نشوند."

وی اضافه کرد: تحریم ها اثر خودش را دارد و منکر آنها نیستیم اما رئیس جمهور شهید، راهبردی بسیار مشخص در این حوزه تعیین کردند که در این قالب ما تلاش می کنیم تحریم را رفع کنیم اما معطل تصمیم طرف مقابل نیز نخواهیم بود.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که امیدواریم بتوانیم مسیر شهید رئیسی را ادامه دهیم افزود: ایشان با خون دل، بسیاری از مسایل را تحمل کردند که کشور آرامش داشته باشد.

مخبر با بیان این که ادعیه مرحوم رئیسی با همه مشغله کاری ایشان هیچ‌ گاه ترک نشد گفت: این صفات موجب برکت در زندگی ایشان شد و آیت الله رئیسی دارای شخصیتی متوکل و برجسته بود.

مخبر افزود: هم اکنون فشار زیادی به ما (ریاست جمهوری) می آورند تا برای افتتاح طرح های عمرانی در استان ها حضور یابیم و امروز با سفارش ویژه آیت الله علم الهدی در این مراسم حضور پیدا کردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی  نیز در آیین افتتاح پروژه‎های عمرانی دولت سیزدهم: افتتاح پروژه‌های «یادگار ابراهیم» امتداد دست‌رنج رئیس‌جمهور شهید است از همه احساسات و عواطف خالصانه شما برادران و خواهران گرامی تشکر می‌کنم و تقدیر ویژه دارم از سرپرست بزرگوار ریاست جمهوری جناب آقای مخبر که تقاضای بنده را پذیرفتند و به‌عنوان تحقق سفر دوم رئیس‌جمهور و برای اینکه تا اندازه‌ای هاله این سفر برای مردم این استان تداعی بشود، به خراسان رضوی سفر کردند تا پروژه‌هایی که حاصل دست‌رنج #رئیس_جمهور شهید است، به حرمت روح تابناک شهدای خدمت به دست ایشان به مرحله افتتاح برسد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات