سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۸۱

قاضی زاده هاشمی: دستمزد باید برابر با تورم افزایش یابد

قاضی زاده هاشمی گفت: دستمزدها باید برابر نرخ تورم افزایش یابد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: بانوان ما بعد از انقلاب خیلی رشد کردند ما باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل حساب کنیم و پس از آن ظرفیت مشارکت اقتصادی بانوان را توسعه دهیم.من از مدیران دولت‌های نهم و دهم بودم و هم اکنون مشاوران اقتصادی دولت‌های نهم و دهم با من همکاری می‌کنند.

نامزد انتخابات گفت: ما 11 تا 13 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم و بیش از 95 آنها تمایل به تشکیل خانواده دارند دولت وظیفه دارد موانع این ازدواج مانند تحصیلات طولانی سربازی و مسکن و شغل را یا از بین برده یا شرایط به دست آوردن آنها را فراهم کند.ما یک کارت اعتباری با نام کارت خانواده جوان ایرانی دیده‌ایم که هر زوج جوانی که ازدواج می‌کنند یک میلیارد تومان اعتبار به آنها اعطا می‌کنیم.

نامزد انتخابات درباره ناترازی بانک ها گفت:ناترازی بانک‌ها ناشی از تسهیلات قرض الحسنه نیست بلکه ناشی از عدم افزایش سهام سرمایه‌داران و صاحبان بانک‌ها و از تسهیلات معوق در حوزه‌های مختلف است

وی گفت: ما الان منابع لازم برای افزایش تعداد ازدواج‌ها به بیش از یک میلیون ازدواج در کشور را داریمما در بنیاد شهید هدایای ازدواج معوق را پرداخت داشتیم و هیچ کسی در صف پرداخت هدیه دیگر وجود نداشت و همچنین تسهیلات ازدواج را که دو برابر حد معمول است به همه پرداخت کردیم.

قاضی زاده ادامه داد: تک نرخی کردن تورم قانون برنامه هفتم است و برای اجرای آن ما باید موتور ایجاد تورم که ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی است خاموش کنیم.باید بنگاه داری را از بانک‌ها بگیریم و از سوی دیگر اعطای تسهیلات به ذینفعان واحد در بانک‌ها را متوقف کنیم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید انتظارات تورمی از دلار را به ریال منتقل کنیم و ارزش پول ملی را بالا ببریم.بانک مرکزی توانسته است تدریجاً نرخ رشد نقدینگی را به 30 درصد برساند که هم اکنون در حال رسیدن به 25 است و به این دلیل این کار تدریجی انجام می‌شود تا رکود در جامعه صورت نگیرد.

نامزد انتخابات گفت: با ادامه همین روندی که در دولت شهید رئیسی آغاز شده در سال چهارم برنامه به نرخ رشد نقدینگی 6 تا 7 درصد خواهیم رسید.در دهه 90 به مدت 10 سال رشد اقتصادی منفی داشتیم و امروز تعداد دهک‌هایی که باید از آنها حمایت کنیم افزایش یافته است.لازمه حمایت از اقشار فقیر جامعه اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌هاست.  

نامزد انتخابات اظهار داشت: ما یک کارت انرژی خانواده تعریف کرده‌ایم و بر مبنای آن در یک خانواده سه نفره در سال اول 60 میلیون در سال دوم 70 میلیون و در سال سوم 90 میلیون اعتبار شارژ می‌شود و خانوار می‌بایست تمامی هزینه‌های انرژی خود اعم از بنزین برق و گاز را از این طریق پرداخت نمایند.به این طریق ازمحل صرفه‌جویی که در حوزه مقابله با قاچاق انرژی صورت می‌گیرد آن 5میلیارددلار برای سرمایه‌گذاری در صنعت بالادستی نفت و گاز خواهیم داشت.  

وی گفت: با اعطای این کار در سال سوم دولت ما قیمت بنزین به 90 درصد فوب خلیج فارس خواهد رسید اما برای کسی که الگوی مصرف را رعایت کند هیچ تغییری در قیمت مصرفی بنزین او صورت نمی‌گیرد در دو سالی که من در بنیاد شهید بودم متوسط دریافتی خانواده‌های ایثار و شهادت بین 3 تا 5 برابر افزایش پیدا کرده است. 

قاضی زاده گفت: ما یک طرح دیگر هم برای حوزه فقر داریم و آن هم طرح جامع مالیات است در این طرح مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند کسانی که هزینه‌های آنها بیش از درآمدشان باشد مالیات نمی‌پردازند کسانی هم که هزینه آنها با درآمدشان یکی باشد مالیات نمی‌دهند اما کسانی که درآمد بیش از هزینه دارند باید مالیات پرداخت کنند. سهام و مدیریت سهام شرکت‌های دولتی باید به مردم منتقل شود به این ترتیب همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند از محل دارایی‌های دولت دارای سهام می‌شوند حتی کسانی که از دولت زمین نگرفته‌اند هم باید سهم زمینشان مشخص شود و از دولت زمین بگیرند. 

وی عنوان کرد: نگاه ما به زن نه یک نگاه متحجرانه و نه یک نگاه جنسیتی است؛   ما به زن به عنوان یک مادر و یک عنصر فعال اجتماعی در عرصه‌های گوناگون نگاه می‌کنیم 

قاصی زاده عنوان کرد: ما با نظامات موجود اداری و اجتماعی نمی‌توانیم سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و باید یک انقلاب در سازوکارهای اداره کشور شکل بگیرد تا این مشکلات مزمن حل شود ما یک کار تحت عنوان کارت خانواده برای حمایت فرهنگی و اجتماعی از خانواده‌ها طراحی کرده‌ایم و به آنها اعتبار لازم برای استفاده از فضاهای فرهنگی یا ورزشی را اعطا می‌کنیم البته اعتبار این کار به صورت پلکانی است و در دهک‌های پایین‌تر بیشتر خواهد بود

وی گفت: ما باید به عنوان کشور الگوی گردشگری حلال و خانواده در جهان مطرح شویم در دولت شهید رئیسی حدود 30 کشور لغو روادید شدند تا بتوانند به راحتی به ایران بیایند و از امکانات گردشگری استفاده کنند باید این روند را ادامه دهیم

نامزد انتخابات عنوان کرد: دستمزد کارمندان و کارگران را باید مطابق نرخ تورم و حتی بیشتر از آن افزایش دهیم البته لازمه این کار این است که در قانون کار یک اصلاح کوچک صورت بگیرد تا حقوق کارمندان و کارگران برابر نرخ تورم افزایش پیدا کند 

قاضی زاده گفت: تعیین تکلیف نیروهای شرکتی به نفع خود دولت است  و احساس تبعیض را در آنها از بین می‌برد و ما هم با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم

وی ادامه داد: ساخت یک میلیون مسکن در سال تکلیف قانونی است و اقداماتی که در حوزه دولت نهم و دهم در حوزه مسکن مهر صورت گرفته بود به دلیل عدم باور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دنبال نشد  دولت باید در این حوزه مداخله جدی کند و کار را به پیش ببرد.

قاضی زاده افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت‌های عمومی غیردولتی را با جدیت و با اختیاراتی که ریاست جمهور دارد پیگیری می‌کنم تا انجام شود و اگر شرکتی این کار را نکرد حتما با رئیس آن شرکت خداحافظی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که باید دچار تحول جدی شود کشاورزی است و باید کاری کنیم که کشاورز از حد معیشت پایه گذر کرده و ثروتمند شود. ما برنامه جامعه‌ای که در دولت شهید رئیسی تدوین شده را در اختیار داریم و حتماً این برنامه را اجرا و دنبال می‌کنیم با همین منابع آبی که داریم می‌توانیم غذای 200 میلیون نفر را تامین کنیم اما باید در این حوزه اصلاح تکنولوژی اتفاق بیفتد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رشد اقتصادی 8 درصد بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست لذا باید دست و پای بخش خصوصی را باز کنیم تا او بتواند کار کند. در این مسیر باید تورم را کنترل از شوک درمانی ارزی خودداری و مقررات دست و پاگیر را حذف کنیم.

وی عنوان کرد: بلافاصله بعد از انتخابات اگر رئیس جمهور شوم تمام وعده‌هایی که دادم را مستند می‌کنم و به عنوان تعهدنامه دولت مردم و خانواده ثبت می‌کنم تا مردم بر اجرای آن نظارت کنند.

قاضی زاده ادامه داد: بورس بازار انتظارات است و اگر دولت دخالت دستوری در بورس را کنار بگذارد اوضاع بورس درست می‌شود از سوی دیگر ترکیب شورای عالی بورس که ذینفع واقعی در آن حضور ندارد باید متحول شود تا ذینفعان واقعی در این شورا حضور موثر داشته باشد.

وی‌گفت: در مورد هزینه‌های تبلیغات باید بگویم که هر جایی که سکوی رایگانی در اختیار ما قرار داده‌اند ما استفاده کردیم و ما چون هزینه زیادی برای تبلیغات نداریم ستاد ما دل خانواده‌های ایرانی است و چون نمی‌خواهم وامدار کسی باشم تاکنون هزینه‌ای که انجام دادم تقریبا نزدیک به صفر است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات