اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۹۰

تمجید پوتین از دلارزدایی در تجارت روسیه با شریک آسیایی

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از معاملات بین این کشور و ویتنام با استفاده از ارزهای ملی و با دور زدن دلار و یورو انجام می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که در حال حاضر حدود 60 درصد از معاملات بین این کشور و ویتنام با استفاده از ارزهای ملی و با دور زدن دلار و یورو انجام می‌شود.

رئیس دولت روسیه این اظهارات را در مقاله‌ای برای روزنامه رسمی حزب کمونیست ویتنام پیش از سفر دو روزه خود به این کشور در جنوب شرق آسیا که روز چهارشنبه در سایت کرملین منتشر شد، بیان کرد.

پوتین تأکید کرد که این دو کشور توجه جدی به تقویت تجارت متقابل و ترویج سرمایه گذاری به ویژه در روبل روسیه و دونگ ویتنام دارند.

وی گفت: این گونه معاملات سال گذشته بیش از 40 درصد از تجارت دوجانبه را تشکیل می داد و در سه ماهه اول سال جاری سهم آنها به 60 درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد که این موضوع در راستای روند جهانی حذف تدریجی دلار از تجارت ببن‌المللی و عدم استفاده از چنین ارزهایی است که اعتبار خود را به صورت گسترده از دست داده‌اند.

پوتین همچنین بر اهمیت بانک سرمایه گذاری مشترک ویتنام و روسیه که توسط دو کشور در سال 2006 با هدف تقویت روابط اقتصادی راه اندازی شد، تأکید کرد.

رئیس جمهور روسیه با استناد به آمارهای رسمی، گفت که تجارت دوجانبه این دو کشور در سال 2023، 8 درصد افزایش یافته و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و افزود که بخش انرژی همچنان یک حوزه استراتژیک و مهم برای همکاری دو کشور است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات