صبح صادق >>  پاسدار >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۵۷
بازدید نماینده ولی فقیه در سپاه از نمایشگاه راوی پیشرفت

شهید رئیسی اثبات کرد کارآمدی در سربازی ولایت است

روزهای باقی مانده به چهلم شهید رئیسی به کمتر از تعداد انگشتان دست رسیده است؛ قرار بود که خاک سرد باشد و خاطرات روزهای رفته را کمرنگ کند؛ اما نه تنها خاطرات شهید رئیسی برای‌مان کمرنگ نشد؛ بلکه در روزهای پیش رو و با شدت گرفتن شور انتخابات ریاست‌جمهوری جای خالی او را بیشتر احساس می‌کنیم. در گوشه و کنار کشور هستند کسانی که این فراق اجباری را تحمل نکردند[...]
پایگاه بصیرت / احسان بهاری/ گروه سپاه
روزهای باقی مانده به چهلم شهید رئیسی به کمتر از تعداد انگشتان دست رسیده است؛ قرار بود که خاک سرد باشد و خاطرات روزهای رفته را کمرنگ کند؛ اما نه تنها خاطرات شهید رئیسی برای‌مان کمرنگ نشد؛ بلکه در روزهای پیش رو و با شدت گرفتن شور انتخابات ریاست‌جمهوری جای خالی او را بیشتر احساس می‌کنیم. در گوشه و کنار کشور هستند کسانی که این فراق اجباری را تحمل نکردند و آستین بالا زدند و با نشان دادن دستاوردهای شهید رئیسی دوباره نام و یاد شهید را در دل‌ها زنده کردند. دستاوردهایی که بی‌صدا و در سکوت رسانه‌ای انجام می‌گرفت؛ اما آینده سربلند کشور را رقم می‌زد. 
چند روزی بود که در مجتمع فرهنگی و حسینیه حضرت زهرا(س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) نمایشگاهی از خدمات شهید رئیسی با عنوان «دستاوردهای دولت مردمی» افتتاح شده بود؛ نام شهید رئیسی بس بود تا «حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی» و تیم همراه او در این نمایشگاه شرکت کنند. بنده و «حامد گودرزی» به عنوان خبرنگار و عکاس در این برنامه همراه نماینده ولی فقیه در سپاه بودیم.
پس از گذر از ورودی نمایشگاه وارد بخشی ‌شدیم که ابتدای این سفر علمی بود. در اینجا یک صفحه نمایشگر بزرگی تعبیه کرده بودند که در آن برش‌هایی از خدمات شهید رئیسی را به طور خلاصه نمایش می‌داد. یک نفر هم همزمان مسئولیت توضیح هر سکانسی از فیلم‌ها را داشت. در پایان این نمایش، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطره‌ای از شهید رئیسی بازگو کرد که درباره وضعیت بد اقتصاد کشور در زمان تحویل دولت به شهید رئیسی بود. «حسن روحانی» به شهید رئیسی گفته بود بدهی‌های کشور زیاد و خزانه‌ها خالی است؛ اما اینها سبب نشده بود شهید رئیسی خودش را ببازد یا از ادامه راه کنار بکشد؛ بلکه ایستاده بود و مردانه کارهای زمین مانده و عقب افتاده را جمع و جور کرده بود؛ اقداماتی که این نمایشگاه گواه آن خدمات بود.
پس از این نمایش کوتاه وارد یک سالن مارپیچ به نام سالن امید ‌شدیم که در هر گوشه آن عکس‌نوشت‌هایی از دستاوردهای دولت شهید رئیسی به صورت نمودار و درمقایسه با دولت‌های قبل نصب شده بود. در سالن امید تلاش دولت برای مقابله با بحران کمبود آب، اعم از رفع کاهش ذخایر سدهای کشور و حل معضل آب بخش کشاورزی و رفع شوری آب برخی استان‌ها، مانند خوزستان از طریق شیرین‌سازی آب و بهره‌برداری از طرح جامع آب‌رسانی غدیر و انتقال آب دریای مکران و شیرین‌سازی آن به نمایش گذاشته شده بود.
در ادامه این سالن تابلوها و نمودارها از راهبرد هسته‌ای کشور و گسترش فناوری هسته‌ای در حوزه‌های بهداشت، درمان، معدن، صنعت برق و آب خبر می‌دادند. از سوی دیگر تلاش دولت سیزدهم در حوزه رفع ناترازی برق، توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش ذخایر گندم، توسعه تعاملات خارجی، افزایش پیمان‌های بین‌المللی و پرداخت بدهی‌های دولت‌های قبلی، اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان و فراگیری بیمه سلامت، گسترش صادرات و احصای ظرفیت‌های مغفول تجاری از دیگر بخش‌های به نمایش‌گذاشته در سالن امید بود.
بخش دوم این نمایشگاه که عنوان «دالان مقایسه» را یدک می‌کشید، در یک فضای مربعی شکل تشکیل شده بود که در آن به فعال‌سازی وزارت خارجه در عرصه اقتصاد، میزان سفرهای خارجی رئیس‌جمهور فقید، تلاش دولت برای رفع چالش‌ها با کشورهای همسایه، تعداد حضور و سخنرانی در مجامع جهانی، تلاش دولت برای تسهیل فعالیت‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور، میزان تفاهم‌نامه‌های امضاشده، افزایش دوبرابری تعداد رایزنان اقتصادی، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش دولت برای تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها و پیشتازی کشور در تولید علم، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درصد رشد افزایش دستمزد در دولت سیزدهم و مقایسه آن با دولت‌های قبلی، تشریح تلاش دولت برای کاهش میزان بیکاری، توسعه شبکه ملی اطلاعات و رشد و فراگیری دولت هوشمند، کاهش کسری بودجه و تلاش برای افزایش تولید ناخالص داخلی پرداخته بود. در هر یک از این بخش‌ها یک نفر متخصص با جان و دل فعالیت‌ها را توضیح می‌داد؛ گاهی اوقات که فرد از توضیح دادن خسته می‌شد، «حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی» مشاور رئیس‌جمهور توضیحات را ارائه می‌داد. 
سالن دیگر که یک فضای آبی‌رنگی را تشکیل می‌داد‌، گوشه‌ای از دستاوردهای دولت به صورت ماکت‌هایی منظم به نمایش گذاشته شده و غرفه‌داران و متخصصان وزارتخانه‌ها با استقرار در محل غرفه توضیحاتی را خدمت بازدیدکنندگان ارائه می‌دادند. شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت صمت، وزارت بهداشت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این بخش اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم را تبیین می‌کردند. «حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی» در دیدار از بخش وزارت امورخارجه به خدمات «شهید امیرعبداللهیان» اشاره کرد و گفت: «حضور مقتدرانه و عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های جهانی با مجاهدت‌های شهید امیرعبداللهیان شتاب بسیار زیادی گرفت و این شهید والامقام توانست به خوبی میان «دیپلماسی» و «مقاومت» پیوند برقرار کند.»
آقای حاجی‌صادقی در بخش وزارت اقتصاد و دارایی وقتی چشمش به تابلوی عکس شهید رئیسی افتاد که روی میز دایره‌ای بود، خودش را به عکس رساند و همانجا فاتحه‌ای برای شادی روح شهید رئیسی قرائت کرد. همین صداقت و رفاقت سبب شد تا دیگرانی که نزدیک او بودند، تصمیم بگیرند فاتحه‌ و صلواتی نثار شهید رئیسی کنند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه و در بازدید از بخش‌های پتروشیمی، شرکت ملی گاز و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: «اینهایی که شما بیان می‌کنید، ما در کنار شهید رئیسی دیده‌ایم.»
حجت‌الاسلام حاجی صادقی به حجت‌الاسلام ابوالقاسمی گفت: «این روزها که مردم درگیر انتخابات هستند، باید این دستاوردها را ببینند؛ بهترین کار در این مورد این است که مستندی از این نمایشگاه تهیه و در رسانه ملی پخش شود؛ بسیاری از افراد این دستاوردها را ندیده‌اند. مردم با دیدن این دستاوردها بهتر می‌فهمند که انتخاب صحیح چقدر می‌تواند در ادامه راه کشور مفید باشد.»
در ادامه بازدید‌ها نماینده ولی فقیه در سپاه به همراه تیم همراه سری هم به غرفه وزارت بهداشت زدند. جالب اینجا بود که در این بخش علاوه بر ارائه توضیحاتی پیرامون دستاوردهای بهداشت و درمان دولت سیزدهم، فشار خون و قند خون بازدیدکنندگان هم گرفته می‌شد.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران که درباره نحوه عملکرد شهید رئیسی سؤال می‌کردند، اظهار داشت: «شهید رئیسی در دوران مسئولیت خود، یک واقعیت را با عنوان حکمرانی دینی و تکیه بر مبانی فرهنگ سربازی ولایت با کارآمدی بالا برای همه آحاد مردم اثبات کرد. کار‌هایی در طول ۳۳ ماه خدمت دولت آیت‌الله رئیسی انجام شد که در طول ۳۲ سال دولت‌های قبل هیچ شخصی نتوانست انجام دهد.»
او همچنین نمایشگاه دستاورد‌های دولت مردمی را امر مهمی دانست و گفت: «خدماتی که نیرو‌های جهادی و انقلابی، چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی انجام دادند، باید به مردم نشان داده شود.»
در پایان بازدید مسئولان نمایشگاه از نماینده ولی فقیه در سپاه خواستند تا برای آنها در پشت تریبونی که به این منظور تدارک دیده شده بود، سخنرانی کند. 
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نیز در محل حاضر شد و خدامحوری، ولایت‌مداری، تکلیف‌گرایی و عمل جهادی خستگی‌ناپذیر را از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی توصیف کرد و با اشاره به برخی دستاورد‌های دوران ریاست‌جمهوری او گفت: «احیای بیش از ۹ هزار کارخانه و واحد صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل، بیمه رایگان بیش از هفت میلیون نفر از جمله دستاورد‌های ۳۳ ماه خدمت رئیس‌جمهور شهید بود.»
او گفت: «در دولت شهید رئیسی شاهد بودیم که رفع محرومیت از نقاط مختلف کشور شتاب زیادی گرفت، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان چند برابر شد و مبارزه قاطعانه با فساد سرعت بیشتری یافت؛ بسیاری از دستاورد‌های دولت شهید رئیسی را نیز چند سال دیگر می‌توانیم مشاهده کنیم.»
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: «شهید رئیسی ثابت کرد که هم می‌توان انقلابی بود و هم با منطق و از موضع اقتدار و با روحیه انقلابی مشکلات را حل کرد؛ یکی از مصادیق این گزاره، تحول در تعامل با کشور‌های همسایه در دولت رئیس‌جمهور شهید بود.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه شهید رئیسی مکتب سربازی را در حکمرانی نهادینه کرد، گفت: «شهید رئیسی شاگرد محض ولایت بود؛ او خود را سرباز ولایت می‌دانست و اعتقاد داشت بهترین راه برای تقرب به پروردگار متعال، خدمت به مردم است.»
نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تأکید کرد: «باید تلاش کنیم طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، حماسه تشییع شهید رئیسی را با حماسه‌آفرینی پای صندوق‌های رأی تکمیل کنیم. بدون تردید حضور اقتدارآفرین اقشار مختلف مردم در عرصه انتخابات می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات شود.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان با تأکید بر اینکه در عرصه انتخابات، سپاه و بسیج به هیچ عنوان هزینه اشخاص و احزاب نمی‌شوند، گفت: «سپاه و بسیج به انقلاب اسلامی تعلق دارند. ما در عرصه انتخابات، رسالت بیان شاخص‌ها و روشنگری داریم و انتخاب مصداق با مردم خواهد بود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات