سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۶۹
مخبر در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم:

رئیس جمهور شهید سبک حکمرانی ناشی از تدابیر امام و رهبری داشت

سرپرست ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور شهید در جای جای مدیریت خود تحت تاثیر اندیشه‌های امام و رهبری بود.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آخرین جلسه هیات دولت سیزده با بیان اینکه شهید رئیسی شهید در مدیریت خود تحت تاثیر اندیشه‌های امام و رهبری بود تصریح کرد: رئیس جمهور شهید در جای جای مدیریت خود تحت تاثیر اندیشه‌های امام و رهبری بود.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: کار خیلی سختی بود که سه سال عملکرد را در پنج دقیقه بازگو کردن ولی خوشبختانه بخش مهمی از آن ابراز شد.

وی افزود: حجم کار بسیار بالا بوده است مسائلی که عنوان شد نسبت به مسائلی که صورت گرفته شما تیتر خوانی بعضی از موارد را اظهار کردید و توضیح ندادید.

مخبر ادامه داد: گزارش‌های عملکرد را که بازگو می کردین من متوجه شدم که برای همه کارها رییس جمهور شهید وقت گذاشته است و مدیریت و هدایت نموده است و منشأ بعضی از موارد خود ایشان بوده‌اند و بعضی از موارد را با جلسه خاص رفع موانع می‌کردند و این از رییس جمهور شهید یک شخصیت پر کار با تدبیر و جامع نگر و تحول خواه نشان می‌دهد و جمله مهمی که باید راجع به آن بحث بشود این است که رییس جمهور شهید یک سبک حکمرانی داشت که ناشی از تدابیری است که ندادید از امام و رهبری گرفته بود در جای جای مدیریتش این موضوع که تحت تاثیر اندیشه‌های حضرت امام و رهبری است نمایان بود.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: در این برهه از زمان چند مورد قدر دانی است که باید صورت بگیرد که اول از همه قدر دانی از مقام معظم رهبری است که از همه لحاظ پشتیبانی‌های وسیع ایشان از تک تک وزرا و رییس جمهور را هم به صورت علنی و هم به صورت غیر علنی شاهد بودیم.

وی افزود: پشتیبانی رهبری از دولت فوق العاده در عملکرد دولت مؤثر بود ما در ابتدای دولت کارمان را با اصلاحات یکسری کارها شروع کردیم و به تناسب این اصلاحات ما نتوانستیم پشتیبانی رسانه‌ای داشته باشیم اما این خلاء را پشتیبانی مقام معظم رهبری کاملاً پر کرد.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: همه ما مستدل به ولایت اعتقاد داریم اما با این شرایطی که پیش آمد من نعمت ولایت فقیه را ملموس متوجه شدیم و در این مدت کشور توسط مقام معظم رهبری اداره شد و باید شکر نعمت رهبری را داشته باشیم و از ایشان تشکر جدی کنیم.

مخبر افزود: یکی از کارهای بسیار مؤثر شهید رییسی این بود که توانست مردم را به پشت صحنه دولت بیاورد، زمانی که در پمپ بنزین هک اتفاق افتاد اگر مردم به رییس جمهور علاقه و اطمینان نداشتند موضوعی که دشمن برای شورش در کشور تدارک دیده بود و مردم منتهای همکاری داشتند.

وی گفت: در دولت شهید رییسی ما تنها با کمک مردم در برهه کرونا توانستیم از روزی تزریق ۱۰ هزار واکسن به روزی ۱/۵ میلیون تزریق برسیم و ما قدر دان این مردم نجیب و خوب دلسوز هستیم.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: یکی دیگر از قدر دانی هایی که باید صورت بگیرد از دستگاه‌های حاکمیتی است تقریباً دستگاه‌های حاکمیتی مثل نیروهای مسلح، قوه قضاییه و مجلس منتهای همکاری را کردند همچنین صدا و سیما در کنترل برخی موارد و چالش‌هایی که دولت با آنها مواجه بود به طرز خیلی خوبی یار و یاور دولت بود، نهاد انقلاب اسلامی کمک‌های فراوانی را انجام دادند.

مخبر ادامه داد: از اصحاب رسانه و از منتقدانی که دلسوزانه انتقاد کردند تشکر می‌کنیم امیدوار هستیم همین سبک پیش رو باشد و حتماً با یک دولت اسلامی پیش رو خواهیم بود که همه کارها دنبال خواهد شد ما با تمام وجود هر جا که باشیم آماده کمک به دولت جدید هستیم و برای دولت جدید آرزوی موفقیت می‌کنیم.

سرپرست ریاست جمهوری در پایان گفت: همه ما یک نقطه خاص و یک خاطره خاص از شهید رییسی در رابطه با کار خودمان داریم من از شما درخواست دارم که این خاطرات را جمع آوری کنید و به آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل بدهید که آقای اسماعیلی آنها را جمع بندی کند و ما بتوانیم برای بعضی از کارهایی که در حال پیگیری هستیم از این اطلاعات استفاده کنیم و یک مجموعه درست بشود برای دولت‌های بعدی تا بتوانند از تجربه‌های به دست آمده استفاده کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات