صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۵۱۰

تجاوز صدها پلیس آمریکا به کودکان

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تحقیقات خود افشا کرد، صدها افسر پلیس در ایالات متحده آمریکا از کودکان سوء استفاده جنسی کرده‌اند و نوشت: «مقامات قضائی آمریکا در همه سطوح سیستم عدالت کیفری این کشور، نتوانسته‌اند از کودکان محافظت کنند و در مجازات آزارگران و جلوگیری از جرایم مضاعف ناکام مانده‌اند.»
این روزنامه افزود: «دپارتمان پلیس و کلانترهای آمریکا با بررسی نکردن سوابق افراد و نادیده گرفتن علایم خطر، دست خطاکاران را باز گذاشته‌اند. پلیس‌های متخطی، با سوءاستفاده از اطلاعات‌شان در مورد سیستم حقوقی ایالات متحده، جلوی پرونده‌های شکایت را گرفته، جرم خود را تنزل داده و از محکومیت فرار کرده‌اند. دادستان‌ها به افسرانی که به تجاوز و تعدی به خردسالان اعتراف کرده‌اند، سخاوتمندانه پیشنهاد کاهش مجازات داده‌اند. قضات بسیاری از افسران محکوم را از زندان معاف کرده‌اند.»
این روزنامه با بیان اینکه کودکان آمریکایی مورد تعدی و آزار و اذیت جنسی افسرانی قرار می‌گیرند که سوگند یاد کرده‌اند از آنها محافظت کنند، تصریح کرد: «بررسی‌های ما نشان داده است از هر 10 افسر، 1 نفر به جرمی مرتبط با سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شده است. این نوع رفتار نادرست پلیس تا حد زیادی توسط افکار عمومی ناشناخته مانده و در سیستم عدالت کیفری مورد توجه قرار نگرفته است. برخی از مقامات پلیس، دادستان‌ها و قضات اعتراف کردند که می‌توانستند اقدامات بیشتری برای پاسخگویی افسران خاطی انجام دهند و در این زمینه قصور کرده‌اند.»
«کریستن کلارک» دستیار دادستان کل ایالات متحده که ریاست بخش وزارت دادگستری مرتبط با افسران متهم به نقض حقوق مدنی را بر عهده دارد، گفت: «مجریان قانون که از قدرت خود سوء استفاده کرده‌اند، موجب شدند کودکان قربانی هیچ کس و هیچ راهی برای محافظت از خودشان نداشته باشند که این رفتار بی‌شرمانه غیر قابل تحمل است.»
روزنامه «واشنگتن‌پست» با اشاره به نبود عدالت قضائی در آمریکا، افزود: «افسران محکوم شده به تعدی و تجاوز کودکان، اغلب دوران محکومیت خود را کامل نمی‌گذراندند. در میان صدها افسری که تاریخچه حبس آنها قابل بررسی بوده، به طور متوسط ​​تقریباً تنها 63 درصد از دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند. برخی حتی خیلی زودتر از زندان خارج شده‌اند.»
این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود افشا کرد: «سازمان‌های مجری قانون در سراسر کشور آمریکا در شیوه‌های استخدام، سیاست‌هایی که بر رفتار افسران حاکم است و پاسخ به شکایات، موضوع سوءاستفاده جنسی از کودکان را مدنظر قرار نداده‌اند» و افزود: «کارشناسان پیشگیری از سوءاستفاده از کودکان می‌گویند که اگر کارفرمایان تأکید نکنند که رفتار نامناسب با کودکان قابل تحمل نیست، مجرمان بالقوه به این باور می‌رسند که هرگز دستگیر نخواهند شد.» 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات