تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۰۶

رسانه آمریکایی: حزب‌الله قوی‌ترین ارتش غیر دولتی در خاورمیانه است

شبکه MSNBC آمریکا چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد: در صورت درگرفتن جنگ اسرائیل با حزب الله، تل آویو با دشمنی روبه رو خواهد بود که نه تنها قوی‌ترین گروه غیر دولتی در خاورمیانه است، بلکه دشمنی است که از خیلی از ارتش‌های سازمان یافته در منطقه نیز تأثیرگذاری بیشتری دارد.

این شبکه آمریکایی تصریح کرد: حزب الله سال ۲۰۲۴، بزرگتر، مسلح‌تر، با تجربه‌تر و از نظر سیاسی قوی‌تر از حزب الله در سال ۲۰۰۶ است.

این شبکه افزود: آنچه که ایالات متحده باید انجام دهد آن است که چه به صورت علنی و چه مخفیانه به مقامات اسرائیلی بگوید که واشنگتن حامی آنها در جنگ لبنان نیست و اگر اسرائیل این جنگ را آغاز کند، هرگز آنها را نجات نخواهد داد.

شبکه MSNBC آمریکا ادامه داد: مقامات آمریکایی نیز باید فهمیده باشند که در هرگونه جنگ احتمالی میان اسرائیل و حزب الله، آنها باید احتمال این را بدهند که از پیامدهای این جنگ در امان نخواهند بود.

این شبکه افزود: در صورت بروز هرگونه جنگ با حزب الله، هزاران اسرائیلی در پناهگاه به سر خواهند برد و شهرهای بزرگ اسرائیل از تل آویو گرفته تا حیفا هدف موشک باران حزب الله قرار خواهند گرفت که بسیار سخت بود که جلو آنها را گرفت.

این شبکه افزود: نیروهای زمینی ارتش اسرائیل با سازمانی خواهند جنگید که بسیاری از تاکتیک‌ها، عملیات و اقدامات نظامی را پس از سالها عملیات زمینی در سوریه فرا گرفته اند.

شبکه MSNBC در خصوص قدرت حزب‌الله لبنان در جنگ احتمالی با رژیم اسرائیل گفت که حزب‌الله اکنون ۲۰۰ هزار موشک در اختیار دارد که برخی از آن‌ها هر نقطه‌ای که حزب‌الله بخواهد را هدف قرار خواهند داد.

این شبکه افزود: حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ یک شکست راهبردی را بر اسرائیل متحمل کرد، اما جنگ بعدی طوری خواهد بود که جنگ ۲۰۰۶ یک نبرد آرام به نظر برسد.

شبکه MSNBC در پایان افزود: در صورت هرگونه جهگ با زب الله شرایط اقتصادی اسرائیل در شمال بسیار وخیم‌تر از شرایط کنونی خواهد بود، چرا که بسیاری از اسرائیلی‌ها برای حفظ جان شان آن منطقه را ترک خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات